30 november 2012

Sovrum



Sovrummet har fått sig en makeover i dova toner, grått, svart, vitt och brunt.




Sänggaveln med tillhörande sängkappa kommer från House doctor
Sängborden är från Indiskan och har fått hänga med i många år, har aldrig tröttnat på den snygga bruna finishen.

Den fina filten är en Cross pläd från Pia Wallén och jag är så stolt att äntligen kunna sälja dessa i min lilla butik.




Jag är ju väldigt svag för vackra påsar...

Blir ett vackert stilleben.




Dagens inlägg avslutas med ett litet tips.

Det går alldeles utmärkt att ha fullhöjdsgarderober även om man har snedtak.
Garderoberna kommer från Ikea och sedan har min man sågat till och platsbyggt dem.
På översta hyllan blir det såklart lite mindre plats, men passat utmärkt för skärp och annat småplock.

Jag önskar er alla en mysig fredag!

Kram Maria

Taklampa Åhléns, sänggavel/sängkappa House doctor, vita sängkläder Ikea, Pläd Lilla Villa Vita, Sängbord Indiskan, sänglampa Ikea, småvaser Svenskt tenn, Halsband HM & Lilla Villa Vita

7 kommentarer:

  1. Suck, vilken ordning och reda du verkar ha, inge onödiga prylar där inte :)
    Så otroligt lugnt och harmoniskt.
    Önskar dig en skön fredagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Härligt fint i ert sovrum med var sak på sin plats, precis som jag gillar det;-)
    Vi har samma garderober i vårt sovrum och har också snedtak, fast åt andra hållet så att säga… Hur eller hur, det var himla snyggt med sockeln under med!!!
    Ha en fin fin helg nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Smart med att snedsåga garderoberna, det blev superbra! Åh vad fint och pläden är ju härlig. Älskar plädar!

    SvaraRadera
  4. Såå fint Maria! Ser sådär rustikt och härligt ut! Du är en fena på att få till det snyggt! Fina ni var på bilden nedan!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Åh, vad du har det fint. Du inspirerar mig verkligen! Tack! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Vad fint! Får man fråga vad ikea garderoberna har för namn. Har börjat spans efter nya här hemma...

    SvaraRadera