26 november 2012

Smart vägg.



Fann dessa fina bilder på Hemnet och tyckte att idén med den lilla låga väggen var genial.
Att kunna dela av ett rum på ett markerat sätt, men som ändå är vackert och funktionellt.

Jag minns min första lilla etta, man ville få plats med alla möbler, men sängen känns ju aldrig riktigt rolig att ha tillsammans med soffa och myshörna. Nu bodde jag dock i en liten minietta, så en avskärmningsvägg var inget alternativ i mitt lilla rum, men till en litet större rum skulle det vara perfekt. 

På detta sätt avskärmar man sängdelen och det blir två rum i ett.
Gillar att väggen inte är så hög, så att man kan använda den som avställningsyta till vackra saker.

Här hemma har vi idag en lugn måndag, då killarna har studiedag.
Skönt sätt att starta veckan på, en liten sovmorgon, lite längre frukost och sedan känns allt på topp.

Hoppas ni får en skön start på veckan!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Ja gud vad smart, och himlans snyggt dessutom!

    Välkommen in till mig och min lilla utlottning =))

    Ha en toppenmåndag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Påminner lite om väggen vi gjort till sonen för att dela av sovrummet vårt. KRAMAR Mikaela

    Psst... Denna veckan kan du vinna ett PRESENTKORT värde 500;- hos ELLOS i vår blogg

    SvaraRadera