11 november 2012

Black & white



Här kommer ytterligare några bilder från det fina huset jag besökte i veckan.

Ett rofyllt sovrum i lugna svala färger. Inget onödigt som stör, utan helt enkelt ett rum för vila och avkoppling.



Den svartvita pläden heter Cross från Pia Wallén, finns just nu i Lilla Villa Vita.
En riktig storfavorit och som jag redan kan märka kommer bli årets julklapp i min lilla butik, så roligt med stilren svensk design.



Vacker klädparad!


Här har paret målat dit en liten fondvägg bakom sängen, istället för sänggavel, ett riktigt supertips!

Så enkelt att skapa något extra av en vanlig vit vägg. Måla i den storlek, som passar sängen och rummet bäst. Man kan själv bestämma exakt rätt kulör, samt måla i ny färg när man vill förnya sig.



Så dagens tips är att måla en sänggavel och en fin sängkappa, finns numera på de flesta ställen t.ex Hemtex. 

Sängkappan mjukar upp mycket i ett rum, speciellt mot den lite mer markerade sänggaveln.
En annan vinst med sängkappa är att den även döljer de låga förvaringsboxarna, som är så praktiska.

Och för den som vill flytta in i just detta härliga sovrum, så är det ju faktiskt helt möjligt, då det ligger ute på Hemnet. Sänggaveln är då redan klar;)



Nu åker jag hem till lilla pappa för att fira fars dag!


Njut av er söndag och till alla pappor säger jag 

Grattis!


Kram Maria



P.s Idag är sista dagen då Lilla Villa Vita erbjuder fri frakt på alla beställningar




5 kommentarer:

  1. Såå fint!
    Gillar också det enkla i ett sovrum..:))

    Ha en fin söndag rara du
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jätte fint! Säng bordet var lite kul o himla mysigt. Du vet inte vart det är köpt?
    Jätte mysig blogg!

    Kram micka

    michaelaekman.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sängborden är från Kartell och heter Componibili. Har själv försökt få med mig sambon till att köpa ett sånt till sonens rum. Har inte lyckats än men än har jag inte gett upp :O)).

      // Malin

      Radera
  3. Detta vackra hem bloggade jag oxå om igår! :O))
    Tycker om det rena och som du skriver, inget onödigt som stör.
    Här hade jag kunnat flytta in direkt, med möbler och allt!

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Tack Maria för dina fina bilder... och jag är ju extra glad för den fina pläden jag köpte av dig, tom Jens gillar den! Kram Martina

    SvaraRadera