20 november 2012

Att passa Wilma!

 





Under en liten stund i eftermiddag var jag valpvakt till denna underbara lilla varelse!

En timme räcker gott och väl på att bli helt såld, för det där med valpar är lite "livsfarligt", särskilt när man inte är på G själv med att skaffa valp.

Lilla Wilma är en liten Cockerpoo valp (korsning cockerspaniel/pudel).
och alldeles förtjusande rar och får alla man möter att stanna till och småle.

Skulle behövas lite fler valpar i vår värld, för att få människor att mötas, småle och börja spontanprata utan att aldrig ha mötts...

Att få några bilder på en liten valp med världens spring i benen är inte det lättaste, men det blev iallafall några från min och Wilmas eftermiddag!



Kram Maria



10 kommentarer:

  1. Gud så söt hon är! Vi har en 4 månaders Cavapoo (Cavalier och pudel) hemma hos oss numera! Ser vissa likheter! Underbart med valpar men oj så jobbigt, mycket jobbigare än när vår dotter var bebis faktiskt :-).

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. En sån underbar liten en!
    Valpar är helt ljuvliga och fasansfulla monster på en gång. Tur att de är så söta annars hade tålamodet inte varit alls lika bra.

    SvaraRadera
  3. Ohhh så söt liten voffsing! Visste inte om att denna rasen fanns. Kanske den inte fäller så mycket då när det är pudel i den, helt bedårande är den ialla fall. Fin namn också (samma som vår vovve ju :-)) Ja valpar är söta men oj så mycket jobb samtidigt, tur att man glömmer...fniss!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Åååhh vilken liten goding... :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken sötnos !!!! I helgen ska dottern hämta hem en valp & jag läääängtar att få se den ! Man faller pladask !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. Gud så otroligt söta bilder!

    Martina

    SvaraRadera
  7. Helt bedårande liten Wilma!
    Och vilken fin blogg jag hittat, ska kika vidare! Massor med fint.

    På återseende :)

    Gabriella

    SvaraRadera
  8. Helt underbart sööt! och vilken fin blogg jag hittat! Vi är på valpjakt och nu har jag nog funnit den valpsorten jag vill ha. Vet du vilken kennel hon kommer ifrån?
    CJ

    SvaraRadera
  9. Hej, Jag undrar också vilken kennel som denna fina hunden kommer ifrån. Vi är väldigt intresserade av att köpa hund och har faktiskt redan bestämt oss för denna rasen men till sommaren när vi har semester. Skulle vara roligt att få veta vilken kennel denna söta hund kommer från.

    Anna

    SvaraRadera