18 november 2012

Kök!







Jag får många frågor angående vårt kök och speciellt om vi är nöjda med våra nya bänkskivor i Carramarmor.

De är ju som bekant väldigt känsliga för livsmedel med lågt pH värde, såsom, citron, ättika, vin och allehanda bär, så här måste man vara väldigt försiktig. Spiller man måste man torka bort det direkt och gärna använda vanlig hederlig såpa.

Vi har som ni ser på bilderna en stor heltäckande diskbänk i rostfritt och den fungerar som en praktiskt yta till allt jag inte vill ha på marmorn. Utan denna rostfria yta, skulle jag inte satt in marmor på de övriga ytorna. Vi har mycket kalk i vattnet och hade vi haft marmor intill kranen hade det lätt blivit svåra kalkbeläggningar som är svåra att få bort.

Men att sätta in dessa fantastiska marmorskivor är annars det bästa vi har gjort med vårt kök.
De ljusar upp betydligt och hela köket blev som nytt.


Vi har beställt våra bänkskivor här i Kristianstad på Marmor & Granit och då fick jag själv välja ut den skiva jag tyckte var vackrast, då det kan skilja i t.ex färgen.


Nu blir det en tur till härliga Åhus för en långpromenad längs stranden med vovven.

Skön söndag på er alla!

Kram Maria





12 kommentarer:

  1. Så vackert med marmor. Hela ert kök är fantastiskt!!!
    Ha en skön söndag.
    kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Sååå snyggt! Är mattan från House doctor?:)
    Vet du om den finns i någon webshop?

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattan är från House doctor och kommer in i min webshop i december igen. www.lillavillavita.se

      Kram Maria

      Radera
  3. I love your kitchen and I especially love the industrial look of the stainless steel it's beautiful and very durable! Love the marble too! Happy week!
    Sharon

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det! EG fant deg no, så du blir å finne på mi leseliste frå i dag :)
    Ha en super søndag!

    Nina

    SvaraRadera
  5. Så fint ni har i köket! Det är verkligen vackert med carreramarmor; vi har fönsterbrädor i det materialet i alla rum.
    De fanns redan i huset när vi flyttade in, så det var bara att tacka och ta emot!

    Härlig blogg du har, - nu ska jag botanisera vidare och läsa gamla inlägg.
    Hit återkommer jag gärna!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Så utrolig lekkert ! Hvitt og sort er favoritt hos meg ! Så vakre hvitmalte gulv !!!lott blogg du har ! masse inspirasjon ! :)Mvh Liv

    SvaraRadera
  7. Ni har det såå fint hemma..:))
    Mattan är underbar..är så nöjd & glad över mina!!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder på erat fina kök! Gillar även din "evighets" kalender, super snygg!

    Ha en fin dag!
    Många kramar,
    Malin

    SvaraRadera
  9. Undrar var ni köpt rostfria diskbänken? Är den mått beställd? Levernatör? pris?

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det i ditt kök, svårt det där att bestämma sig för vilken bänkskiva man ska ha! Martina

    SvaraRadera
  11. Fin diskbänk! Var är den köpt?

    SvaraRadera