21 november 2012

På önskelistan!



Dessa underbar stolar står just nu väldigt högt på min önskelista.

Har sneglat på denna Y-stol av Hans J Wegner sedan i början av min "bostadskarriär" och har inte tröttnat på dess klassiska formspråk och skönhet.

Dock skiftar färgvalet från år till år, allt från vita, svarta till dessa i rent trä. Och jag tror att det är dessa naturliga ekstolar som faktiskt vinner i längden.

Fann dessa bilder på Hemnet och de har legat ett tag i min inspirationsmapp.
Dagen till ära plockade jag fram dessa, då den vackra tavlan på väggen, nu äntligen är på väg hem till mig.

Har länge grämt mig över att jag missat detta alster, Guide to Manhattan, då de har varit slutsålda överallt.

I går släpptes det en ny utgåva här och då blev det helt enkelt en julklapp till mig själv!


Men stolarna, de står snällt kvar där på listan, men någon gång så...

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Superfina!!!!

    Men hur söt får man vara..herregud, tur att inte min dotter sett henne. Hon vill sååå gärna ha en egen hund!

    Må så gott
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Gha när man ser dessa y-stolar vill man bara ha tillbaka dem! Jag hade dem i ek men rätt osköna men ack så fina!

    SvaraRadera
  3. Maria... de stolarna är på min lista! Stay away from them. Order från din svåger i New York...

    SvaraRadera
  4. Maria... de stolarna är på min lista! Stay away from them. Order från din svåger i New York...

    SvaraRadera