15 november 2012

Adventsljusstake


Är så glad för att jag äntligen har fått hem dessa gedigna ljusstakar i zink.

Ljusen är av lite större modell och dessa kommer från Granit, men såg även att Ikea hade fått hem dessa  rustika ljus.

Så här i adventstider gillar jag att plocka in delar från naturen och under promenaderna med vovven, spanar jag efter nedblåsta lärkträkvistar. 

Enkla och väldigt dekorativa.

Just nu sitter jag här och laddar för en löptur, iklädd tights och allt, men kommer på massor med saker att göra istället. Skulle behöva lite tips från er kära läsare på lite bra musik att springa till, har du någon favorit som gör att det går lite enklare?


Nej, då var det väl dags då, ut i spåret...


Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken snygg!
    Ha en fin torsdag! kram Elin

    SvaraRadera
  2. Fina bild! Det gör mycket med lite naturliga inslag, lärk är ju väldigt fint, tyvärr tror jag inte att det finns här där jag bor.

    SvaraRadera
  3. Men vad duktig du är Maria!! Heja dig!!
    När jag springer måste jag ha musik med högt tempo.
    Det beror ju också på vad man har för typ av musiksmak. Några som finns på min spellista när jag springer är Swedish House Mafia, Party Rock Anthem, Jennifer Lopez och Aha - gamla 80-talsmusik kan vara super att springa till ;O))
    Musik som är bra att dansa till tycker jag funkar att springa till också.

    Funderar på liknande grenar till min fina ljusstake som jag köpte av dig igår! Får ge mig ut och leta med Celina imorgon. Till advent får det nog bli något juligare.
    Så nöjd jag är! Tände den igår och bara njöt av hur vacker den är i all sin enkelhet!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack Malin!

    Det är ju faktiskt du som har inspirerat mig med att springa, så tack för det och dina bra tips på musik. Ska testa dem nästa gång. Aha var verkligen en favorit på 80-talet, så de kan nog fungera utmärkt att springa till.

    Kul att ljusboxen blev bra hemma hos er, den är verkligen fin!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!

    Kunde du kolla med Martina var deras fina kökstolar var inköpta??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!

      Stolarna är köpta för länge sedan och heter Supernatural chair. Det är alla info jag har fått, men det kanske är någon mer som läser här som vet var man kan få tag på stolarna ifrån inlägget i Martinas kök?

      Tack för hjälpen!

      Maria

      Radera
  6. Så himla fint! Älskar att plocka in naturen! Kram

    SvaraRadera
  7. Så fin ljusstake!
    Apropå löparmusik...prova med the Ark´s Breaking up with God, den är så himla skön.
    Sedan beror det ju förstås vilket tempo man springer i....
    Usch ut och löpa en mörk novemberkväll, nej upp i soffan istället med en kopp thé!
    Ha det bra.
    Dyrafina

    SvaraRadera