2 september 2012

Vårt egna hem






God morgon sköna söndag!

I dag blir det några bilder från vårt lilla hus. 

I går tog jag en liten sväng runt kvarteret och fångade några bilder på vägen.

Vi bor i ett sk egna hems kvareter. Ett område som uppfördes i många städer kring förra sekelskiftet.
De som arbetade inne i stan skulle få köpa sig en bit mark och bygga sitt egna hem.
På den tiden låg detta långt utanför stan, med åkrar och ängar runtomkring.

Vårt hus byggdes 1909 och var då enligt utsagor nr 3 att börja byggas

I takt med att staden har vuxit, känns vårt bostadsområde nu väldigt centralt.

Gatunamnet, skogsvägen, är ett minne av den tidens naturupplevelse, om än det idag ligger i lummig grönska, men någon skog skulle jag nog inte kalla det.

I dag blir det promenad i sköna Åhus tillsammans med vovven

Jag hoppas du får njuta av en skön söndag!

Kram Maria



11 kommentarer:

  1. Halloj Maria! Ert vackra hus är en dröm, sååå fint!! Härliga inlägg här hos dig! Jättefin ny frisyr på söta dig, förstår mycket väl att du fått agera modell :-)) Ska bli spännande och se detta sen, för du visar väl oss hoppas jag :-)
    Underbara bilder från er pergola, jag får så mycket inspiration här från dig. Den där elefantkudden från svenska tenn du har tror jag minsann jag också ska inhandla, det är en riktig klassiker :-) Ha nu en finfin söndag! Stor kram Paula

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert hus ni har. Det är som en dröm!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket fint hus ni har!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint hus ni har! :) Ser jätte mysigt ut. :)

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt hus ni har! Får man fråga hur stort huset är? Boendeyta i kvm? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nina!

      Tack för dina rara ord. Huset är inte så stort 109 kvm, med många mindre rum.

      Radera
  6. Ljuvliga bilder!!
    Ser så idylliskt ut.. :)
    Bilden med hattarna är superläcker!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  7. Ert hus är verkligen fantastiskt vackert!!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder på ett vackert hus! Förstår att ni trivs.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  9. Ni har ett fantastiskt fint hus..jättevacker:-)

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera