21 september 2012

Lite mer glamour, tack!




Jag tycker det är dags att föra in lite mer glamour i inredningen.

Mitt bidrag är denna pampiga kristallkrona, som jag har ropat in på auktion, ett riktigt fynd blev det dessutom, så ingen är gladare än jag.

Lyxigt guldig, med prismor som återspeglar solens strålar likt en discokula.

Nu pryder den vår lilla hall och den gör verkligen ett lyft för hela rummet.
Tidigare hade jag en klotlampa här och den var fin på sitt sätt, men jag gillade inte ljuset det återgav och den "fick" endast vara tänd i nödfall.  Men nu är det lite mer guld och glamour  och visst ska man mötas av något vacker redan när man stiger in genom dörren? 

På så sätt är hallen viktigare än vad man tror, första intrycket gör mycket för helheten.





Nu är det dags att kicka igång helgen!



Kram Maria





18 kommentarer:

  1. Passade som handen i handsken där. Du har ett sådant himla fint hus! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Snygg! Passar som en smäck! Mer glamour till alla!!

    ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  3. hurra för kristallkronor!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Speciellt när man har en sådan takhöjd som du har i din hall.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Så tjusigt ! I like ;)
    Ha en härlig fredag & myshelg !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. Man kan aldrig få för mycket glamour i denna märkliga värld!
    Det gäller att passa på att förgylla sin vardag då medierna annars öser ut elände över oss...
    Bara njut du av din fina lampa!
    Ha en god helg.
    Dyrafina

    SvaraRadera
  7. Så himlans fint:)
    Jag håller med dig tt hallen är viktig.
    Vi har ju gjort om i våran precis så jag letar taklampor dit nu.

    Önskar dig en fin helg rara du
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det fint med lite glamour ... Men en sån krona kräver sin plats ... Och du har verkligen hittat platsen ... Perfekt i din underbara hall ... Kram farmorannasarv

    SvaraRadera
  9. Absolut viktigaste intrycket.....fin lampa å för att inte tala om mattan.
    Tack för snabb leverans ...lite reklam för din butik på min blogg :-)
    Ha en mysig fredagskväll.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  10. Glamour är aldrig fel, tror att kronan är på pricken likadan som en av mina!

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  11. Sååå fin! Precis vad jag letar efter! KRAM

    SvaraRadera
  12. Jaaa så fint det blev med kristallkronan!!
    Helt klart måste vi ha lite mer glamour i vardagen :-)
    Hallen är viktig för det ger det första intrycket!

    Ha en toppenfin lördagkväll! Kram Paula

    SvaraRadera
  13. Va vackert det blev! En härlig känsla att komma in i er hall. Fint :)

    SvaraRadera
  14. Sååå snyggt det blev med denna urstjusiga krona! Vackra bilder och härlig inspiration du bjuder på som vanligt! Love, love, love att kika in här hos dig och därför har du fått en UTMÄRKELSE på min blogg! Bara för att du inpirerar oss alla... Hoppas du blir glad!
    Ps. Jättekul med kursen!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Judita!

      Så glad jag blir och alldeles överväldigad, tack, tack!

      Ska genast kika in hos dig och titta

      Kram Maria

      Radera
  15. Jättehärligt med lite glamour :).
    Jag fastnade även för mattan på golvet.. var kan man hitta den tro?

    Ha en trevlig vecka!
    mvh. Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrica!

      Vad roligt att du gillade mattan, den finns i min lilla webbutik www.lillavillavita.se
      Kika gärna inom!

      Vänligen Maria

      Radera
  16. Heja heja för glamour!! Jag har en "gammal" kristalliknande historia som ska få sig en liten makover, hoppas det blir så bra som jag tror att det kan bli;-)
    Må gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera