5 september 2012

På skänken


Har fixat och donat mest hela förmiddagen, papper, mail och paket som ska skickas.

När man, som jag arbetar hemifrån kan det lätt bli att ens jobb tar över mer och mer av ens bostad och då blir det mer kaos än kreativitet.

Pappersexecisen fick vänta, här var det dags att gör något åt skutan, innan den sjunker...

Så nu har jag rensat, sorterat och plockat undan och arbetet, går ju så mycket lättare.


När jag börjar röja är det lätt hänt att sakerna flyttas runt och får nya platser.
På det sättet blir det dubbel förnyelse. Rent och fräscht, samtidigt som man "lurar" ögat att här har det hänt något nytt och sakerna känns lite mer nya.

I brist på annat grönt knipsade jag av några kvistar av murgrönan, inte det mest optimala, men för mig fungerar de så länge. Jag vill gärna ha inslag av växter i min inredning och i brist på annat, tar jag vad jag har!

Nu är det däremot dags att hämta mina killar!

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Så vackert, och med lite höstiga toner på flaskorna, härligt!

    Ha en fortsatt fin dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du bjuder på. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Superfint med den orange tonen på flaskorna tillsammans med den svarta spegeln ! Gillar även den snygga Marc Jacobs (?) plånboken! :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Kikade in här för att skriva en fråga angående din superfina hall och vilket sammanträffande det var att jag just klickade hem just den här svarta, fina spegeln från din butik! :D
    Jo, min fråga är om du/ni själva har byggt de fina hallbänkarna?
    Vi har totalrenoverat hela våran undervåning och jag skulle gärna vilja ha en liknande hallbänk, just sådär i hörnet.
    Tyvärr är jag ju inte så duktig på att snickra..............

    Tack för en fin blogg och en fin butik.

    Kram Tanja

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen kanon att flytta runt på saker, känns som nytt varje gång:)
    Precis en sån där spegel skulle jag vilja ha, fast vit;)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera