27 september 2012

Efter regnet


I går eftermiddag, efter en hel massa regn, dök så till slut solen fram, om än lite svagt.

Tog några bilder från vår ödsliga pergola, som egentligen bara står och väntar på att höststädas och att möblerna ska få komma inomhus.



Mitt tidigare bord som jag fixade ihop av gamla äppellådor, brakade samman, då lilleman i familjen använde dem till scen inför ett uppträde härom dagen.  Så nu fick det bli en ny hemmasnickrad variant. 

Några tegelstenar och gamla plankor fick bli nytt bord. 


Lyktan har min käre make fixat till.
Gammal och rostig, men nu som ny med guldig kostym!

Ett blockljus fungerar fint när den är sönderrostad inuti.



Patina...

Jag önskar er en härlig eftermiddag!



Här ska laddas för fullt, för i morgon tar jag fram lärarväskan igen, men bara för en dag.
Det är roligt att hoppa in någon gång och få göra det andra, som jag också brinner för, egentligen världens viktigaste jobb...


Så håll i hatten alla glada högstadiekids, i morgon är vikarien tillbaka!


Stor kram på er!

Maria






5 kommentarer:

  1. Men oj! Hoppas att han inte skadade sig! Blev jättesnyggt med det nya bordet.
    Skulle hört av mig till dig i förra veckan ang. en beställning jag tänkte lägga - får göra det i dagarna istället.

    Lycka till imorgon!

    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke Malin, allt gick bra!

      Kram Maria

      Radera
  2. Inget ont som inte har nåt gott med sig, det nya bordet gillar jag! Enkelt och fina naturliga material.
    Kul med inhopp på skolan, kör hårt med dem, de uppskattar säkert en dag med vikarie!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Åh vilket vackert hemmasnickrat bord, maria! och vad härligt med en liten kille som uppträder :)Roligt att du hoppar in och jobbar ibland, "snyggemaria" som killarna i högstadiet kallade dig :) haha Kram!

    SvaraRadera