3 september 2012

Att rensa och börja om!


Hösten känns som en bra tid att rensa och börja om på nytt!

För mig känns alltid september månad för en nystart och något frisk start.

Fick dessa nya pressbilder från Ikea redaktionen och de får på något sätt symbolisera min egen personliga kick off!

Jag har i morse gjort mitt premiärpass på gymet, med duktig instruktör, som visade bra rörelser.
Rörelser som ska passa för att få en skön genomgång av hela kroppen.

Jag är inte direkt ute efter några stora "förvandlingar", utan det handlar mer om att ta tag i min kropp och vara lite mer rädd om den och då är träning a och o.

Målet är väl att träna 1-2 ggr i veckan och jag hoppas kunna hålla det, men det är inte alltid lätt att få ihop pusslet när man har mindre barn.

För att leta fram de där träningskläderna, som hamnat längst in i garderoben, fick även den en rensning och nu gapar den rätt tom, när alla sommarkläderna har fått arkiveras till ljusare tider igen.

En walk in closet som denna ovan drömmer jag om, men i vårt lilla hus, får den snällt stanna vid en en dröm.


Jag gillar så dessa fina hyllor från Ikea
Nästan lite butikskänsla över dem.


Bilder: Ikea livet hemma


Ha en skön start på veckan!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Men oj, vad duktig du är, Maria!
    Jag skulle också behöva börja träna för att kroppen ska må bra. Vet inte hur länge jag tänkt att "jag ska"...! Men en dag kommer det säkert, det gäller att ha tålamod :O))))

    Min klädkammare får också sig en total rensning idag, vår säng är just nu belamrad med både mina kläder och barnens urvuxna kläder.
    Nu ska vi hämtar hem Benjamin från skolan, sen fortsätter projekt rensning....

    Ha det så bra.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack Malin!

    Du kan väl hänga med och träna? Alltid kul med lite träningssällskap!
    Lycka till med er rensning!

    Kram

    SvaraRadera