14 september 2012

Furutrend


Tänk att det där med furu är på väg tillbaka.

Trender kommer och går och att få se furu i inredningen känns lite ovant.

Ungefär samma känsla som jag kunde ha för det åttiotalsinspirerande modet, då det begav sig.

Något som fanns så frekvent när man växte upp, har jag svårare för att ta till mig.

När jag dock har sett det några gånger, brukar jag dock tycka att det är helt ok.

Just nu känns det som om jag har långt kvar innan den rena furun kommer innanför dörren, men kanske en liten pall, som Ikea visar på bilden ovan??

Skåpet på bilden är maffigt och jag skulle inte säga nej till det även om jag nog hade målat det i en mörk nyans och då är ju obehandlad furu väldigt praktiskt.



Färgen gult kommer vi att få se mycket utav framöver, i vår var den mer ljus och nu till hösten lite dovare. Jag gillar den understa kudden speciellt då den påminner om lite äldre kuddvar.



Ikea lanserar nu även dessa affischer efter gammeldags skolplanscher.


Ja, idag blev det lite bilder från Ikeas Livet hemma redaktion.


Nu ska jag ta tag i alla paket som ska skickas och därefter blir det att planera helgens lilla utflykt till Emmas bloggdag i Helsingborg.

Lyssna på inspirerande föredrag, äta gott och bara njuta.

Vi kanske ses?



Trevlig fredag på er!

Kram Maria

Trevlig

4 kommentarer:

  1. De har så mycket fina biler på IKEA hemma, men när jag kommer till varuhuset tycker jag inte alls att all denna inspiration finns…
    Hmm, furu, ja det dröjer nog innan man fastnar för det igen, som du säger är man uppvuxen med det känns det så där..;)
    Ha det så kul på bloggeventet!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Furu och gult! Känns inte alls som min grej men är det på väg tillbaka så kommer man säkert ha det i hemmet snart ;)
    Så vackert hem ni har!!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Furu jag ryser, tycker att det är hemskt, speciellt alla kvistar som lyser och gult är heller inte en färg som jag gillar. Men men vem vet, snart kanske det står ett furuskåp här hemma även om jag inte tror det.
    Hoppas du får en fin dag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte furu, men vem vet jag kanske ändrar mig. Vad roligt att du var på Emmas bloggträff, jag kikade in hos henne och såg alla trevliga bilder. Ser ut som ni hade fantastiskt kul!
    Kram Ester

    SvaraRadera