10 september 2012

Jag och min Elsa



 Strax innan jul besökte jag och maken New York och fick där upp ögonen för en alldeles fantastisk klänning i klassisk stilren design. 

Klänningen heter Elsa och designas av Maja Svensson.
 Den sys upp för hand efter beställning och nu har jag min alldeles egna Elsa klenod.
Jag valde färgen Dusty black, perfekt till fina festligheter, då man behöver en liten svart dress!


Vid senare tillfälle, får jag veta att Maja är härifrån trakten och att vi t.o.m har gått på samma gymnasieskola, då blir det verkligen påtalande att världen inte är så stor.

När Maja skulle besöka sina föräldrar vid sitt sommarhus i Hällevik i somras, undrade hon om jag inte kunde tänka mig att ställa upp som modell för hennes klänning.

Min modellerfarenhet är lika med noll, men vad gör det, man lär sig alltid något nytt och jag hade en helt fantastisk dag i Hällevik.
Vädret var dimmigt, precis som om det var på beställt för höstfotografering.



Nu har jag tillsammans med två andra tjejer fått gestalta denna klänning, som görs i en och samma modell, men i flera olika vackra färger.

 Min färg här på bilderna heter Sunny wheat Elsa


Majas företag heter Elsa and me och kika gärna inom på hennes sida.
Hon skickar klänningar över hela världen, via sin egen webshop.










På Elsa and me:s  facebook sida kan man idag läsa en liten minipresentation av mig!

Detta var ett riktigt "Mariainlägg", men så får det lov att vara idag!

I dag är det min födelsedag och då ska man få lov att känna sig lite speciell!

Jag har blivit firad med finaste sången, en härlig lunch på stan, solen skiner och livet känns riktigt bra, precis som det ska va´ när det är ens egen dag!


Stor kram på er alla!

Maria




Alla bilder: Lukasz Ljungberg

10 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen ! Och grattis till jättefina modebilder !!
    Klänningen är verkligen så snygg , klassisk och välsydd ! Och du är vacker och bär verkligen upp den !!
    Kramar // Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilken tidlös och snygg klänning! Passar till så mycket:) Vilken kul upplevelse det låter som:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Stoort Grattis på Din dag:-)

    Vilka jättefina bilder på dig..du passar såå bra i klänningen.
    Kul att få agera modell så där, det ser ut som du aldrig gjort annat tycker jag!

    Ha nu en fortsatt toppen födelsedag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Snygg klänning!!!ska till ny på ons, hälsa på systeryster och kanske köpa mig en Elsa ;)

    Ha det bäst!
    Kram/sofia

    SvaraRadera
  5. grattis grattis skulle det också stå!!! :D

    SvaraRadera
  6. Så fin klänning på en ännu finare födelsedagspingla!
    Klänningen är verkligen du!

    Låter som att du har haft en härlig födelsedag! Det är du värd.
    Grattis än en gång.

    Kram på dig. Hälsa familjen.

    SvaraRadera
  7. Ett stort Grattis på din födelsedag!!🎂
    Ha en fortsatt skön kväll o hälsa mannen.

    Kram Sofia Paulsson

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig klänning, verkligen dressig.. Fina bilder!!!

    Kram *Alexandra***

    SvaraRadera
  9. Stort GRATTIS Maria på födelsedagen (igår)!!
    Vilken fin klänning, enkel och klassiskt, och du gör dig alldeles perfekt som modell.
    Jättefina bilder!! Vad kul för dig att få vara med om detta :-) Ha nu en fin dag!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  10. Först måste jag ju Gratulera i efterskott!!! Hoppas du hade en kalasbra dag:))
    *Busvisslar* Wow, snygg du och snygg klänning!!!
    Ha en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera