18 december 2012

Lusthus



I går gick jag igenom några gamla bilder och fann denna underbara vinterbild, från Lilla Villa Vitas lusthus i julskrud.

Här börjar dock det "juliga" vinterlandet bli ett minne blott.


Snön smälter undan för varje dag och en riktigt typisk skånsk vinter, hänger som ett tjockt täcke över oss i form av dimma, dis och fyra, tråkiga, plusgrader.

I dag blir det ut i slasket och fixa de där sista julklapparna, sen tror jag att jag är färdig.

Hoppas snön ligger kvar hos dig!

Kram Maria


4 kommentarer:

  1. Helt underbar bild. Precis så som din snö håller på att ramla ner från taket så såg det ut på vår gårdsstuga igår.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så ljuvlig bild!!
    Ja här smälter också snön bort... grrr det var ju så fint!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild och så ljuvligt med de röda skidorna där.

    Här har det snöat hela dagen och vi har haft turen att lega på minussidan än. Till helgen ska det bli -15 igen så det kommer att vara vitt hos oss i jul. Jag tycker att det är så tråkigt att det inte kan ligga kvar i hela Sverige när det ändå har kommit ner. Alla vill vi ju ha en vit jul och så lyckliga barnen blir. VI får hoppas det vänder och kommer mer snö hos er med nu

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk bild! Jag blir alldeles varm i kroppen av den. Tack för att du delar med dej!!
    Annika

    SvaraRadera