14 december 2012

Happy friday!



Huset är städat och redo för lite fredagsmys och jag undrar lite fundersamt vart denna veckan tog vägen?

Men så blir det ju lätt i dessa tider, då det är många saker på agendan.


Julklapparna är så gott som klara och i helgen bär det iväg till skogs (julgransodlare) för att hugga gran.

Jag hoppas innerligt att det inte regnar, som de har lovat. Det hade varit så mysigt att plumsa runt i snön och försöka enas om vilken gran som passar bäst...

Att bo i Skåne innebär verkligen tvära kast i klimatet. I går visade termometern -20 som lägst och det var kallt ända in i märgen. 

Träden var fulla av den vackraste rimfrost jag någonsin skådat och idag börjar celciusgraderna stiga mot plus, inte bra alls.

Jag önskar att snön kunde få ligga kvar till jul, det hade ju varit så mysigt!

Jag önskar er alla en riktigt skön fredag!

Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Jodå, jag tror faktiskt att snön kommer att finnas kvar till jul även nere hos er. Vi får hoppas iaf och även att ni hittar en ståtlig gran till helgen nu.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Här har temperaturen legat runt -20 grader idag och jag har frusit ovanligt mycket. Framåt söndag kunde det till och med bli någon plusgrad, men jag tror inte det är någon risk att snön försvinner förrän maj för oss ... Det har verkligen kommit så det både räcker och blir över.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Nu hoppas vi att snön håller till jul, det hade varit mysigt med en vit jul för engångskull :-))
    Så fint i ert vardagsrum!! Fin helg, Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Nej vi får verkligen hoppas att dom som spår vädret har fel. Hoppas du får ett snöigt gran äventyr!

    Caroline

    SvaraRadera
  5. jätte, jättefint!

    SvaraRadera
  6. Åh så fint golv ni har:)
    Här i örebro är det typ samma väder, -25 för nån dag sen och idag på 0...
    Trevlig helg
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  7. What a beautiful room, love the monochrome look. It's always so interesting to see the different design spaces from your side of Europe, very different to UK, love the whites! Wishing you a lovely week as we move into Christmas. Sharon x

    SvaraRadera
  8. Och vips så var det måndag...igen och nästan all snö är borta..så ledsen man blir!
    kramen

    SvaraRadera