6 december 2012

Dags för julgodis!


Till helgen blir det julfix här i Lilla Villa Vita.
Jag hade tänkt mig prova lite lakritsknäck. Jag har hört så många som har gjort detta, men har ännu inte själv provat. Först kändes det som en konstig kombination, men ju mer jag tänker på det, desto mer spännande låter denna smakkombination.

Har du provat lakritsknäck/kola?

Gillade du det eller har du möjligtvis något annat tips på gott julgodis som är din favorit?

Tipsa mig gärna, ingen blir gladare än jag!

Bilden ovan kommer från Nicolas Vahe, formarna finns i min lilla butik.


Ha en härlig dag!

Kram Maria


8 kommentarer:

  1. Lakritsknäck låter spännande! Jag har hittat en ny favorit, saltlakritskola...OMG vad gott det är.
    det ska göras nästa helg hemma hos oss:)

    Vill passa på att berömma dig för en otroligt fin och vacker blogg, och vilka fina saker du har i din affär! Måste ta en promenad till ditt ställe en dag och kolla in på riktigt..:)

    SvaraRadera
  2. Lakritsknäck är supergott för de som gillar lakrits förstås. Men ha i mer turkisk peppar än vad som står i receptet, jag har i minst en påse.
    Jag gillar ju bountybollar, saffransknäck, dajm rocks och kola crisp - recept finns hos mig under "bakning".

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Oh gottgott! Älskar lakrits! Nu blev jag ju väldigt sugen på att sätta igång med julbaket, kanske ska trotsa febern ändå...fniss...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. ÅH så gott det ser ut! Idag kom evighetskalendern, Tack för snabb leverans & för det fina extra paketet:) Du har en så fin webshop & jag hoppas att det är många som hittar till den!

    Kramar Emma

    SvaraRadera
  5. Låter spännande, men jag har inte testat. Jag hade tänk göra saffransskorpor idag men såklart glömde jag köpa saffran. Får bli till helgen!


    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  6. Det låter väldigt gott i mina öron :)
    Har inget recept. Satt just och funderade på vilket gott jag ska baka/fixa till jul. Testar gärna lakritsknäck. Undra om det är söt eller salt lakrits?
    Ha det gå gott :))
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  7. Har också sett recept på lakritsknäck, vill så gärna prova det! Blir nog min uppgift nästa helg hihi! KRAM

    SvaraRadera
  8. Vilka fina formar:)
    Kramar från victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera