21 december 2012

Att ha firat i kyrkan



På väg...




Då har sönernas skola hållit sin traditionsenliga julavslutning här i Heliga Trefaldighets kyrkan i Kristianstad.

Alla var så duktiga och sjöng så stämningsfullt. Det bjöds på körsång, solosång  och vackra toner av Beethovens Månskenssonat på flygeln.

Ett stort tack och eloge till skolan som håller så fint på traditionerna och på ett vackert sätt för lite av vårt vackra kulturarv vidare till barn och ungdomar.

Tack för en vacker stund!




Jag önskar att jag tog mig mera tid till att gå till kyrkan, det blir tyvärr alldeles för sällan.
När jag var yngre sjöng jag i många år i kyrkans kör och på något sätt tillhörde det då det vardagliga att tillbringa mycket av sin tid i kyrkan.



Nu dalar snöflingorna så vackert, utanför mitt fönster.
Precis vad jag önskade mig så innerligt!


Hoppas ni får en härlig fredag!

Kram Maria





9 kommentarer:

  1. Det blir ju så fin stämning i kyrkan och även om jag inte är troende så griper det tag när jag kliver in genom kyrkportarna. En speciell känsla av vördnad och respekt infinner sig.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Såå fint och vackert!! Och lite snö har vi ju också fått.. blir så mysigt då..

    Kram Alexandra

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker kyrka, det är en härlig sakral stämning i gamla kyrkor, ger ett lugn i själen. Jag älskar att besöka gamla kyrkor :-) Kristianstads kyrka har jag inte besökt dock. Vilka vackra kransar med röda band på era grindar i tidigare inlägg, äkta julkänsla!!

    Ha en fin fredag!! Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Vilken fin kyrka. Håller med, det kan verkligen vara stämningsfullt i kyrkor. God Jul!

    SvaraRadera
  5. Virkelig julestemning:-)
    God jul til deg og dine!
    Kristin

    SvaraRadera
  6. Så trevligt med julkonsert, att jag inte tänkt på det! Blir nostalgisk av kyrkor jag med. Barndomsminnen. En härlig tid.
    Önskar dig en underbar jul!
    Kram, Judita

    SvaraRadera
  7. Det är något särskilt med kyrkor!!! Våra högtider kan inte firas mer stämningsfullt än i en kyrka.

    GOD JUL!

    SvaraRadera
  8. Men, åh nu blev jag avundsjuk! Vi brukar ta våra sparkar och fara till kyrkan på midnattskonsert kvällen före julafton. Kören sjunger in julen och det är så lugnt och vackert så man blir nästan yr. Sen sparkar vi hemåt igen. Julemys på högsta nivå! Nu är kyrkan under reparation och de håller till i församlingshuset istället som enligt mig är så omysigt så klockorna stannar. Så i år tänker vi skippa det, tyvärr. Myser hemma istället.

    Stor kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder och fin bild på dig-älskar när folk lägger ut bilder på sig själv på bloggar man följer- det blir så mycket mer personligt! Är dock själv inte lika modig, ska försöka skärpa mig :)
    Önskar dig en trevlig nyårsafton imorgon, Mvh Ida

    SvaraRadera