25 augusti 2011




Tusen tack för alla fina kommentarer om vår hall i föregående inlägg, det värmer verkligen!
Jag fortsätter här med ytterligare några bilder.

För att få ytterligare plats för alla mina väskor och andra nödvändiga saker i hallen lät vi platsbygga en bänk, som rymmer mängder med förvaring under locket. Vi byggde en ram på golvet och spikade fast panelskiva (en slags fuskpanel av mdf), fördelen med denna skiva är att panelen inte spricker och även här är kvistlackandet ett minne blott. Vi har satt samma panelskiva i köket och är jättenöjda med denna panelvariant. Längst ner satte vi en bred golvlist, som harmonierar fint med den ursprungliga listen.
Det antika linnebolstret kommer från min lilla butik, jag sydde endast in det lite, då det var lite bredare från början. Jag hade ingen lång innerkudde, utan fyllde det med tre små 40x40 kuddar. Jag trodde det skulle synas att det låg tre kuddar istället för en stor, men icke! Så det får bli dagens tips till alla som letar efter avlånga innerkuddar, för de kan vara lite svåra att hitta!

På väggen har jag påbörjat min hattsamling. Dessa kommer från Granit och Tradera.
Den klassiska rottingväskan på golvet kommer från Palmgrens.

Jag njuter så av vår fina hall och det fantastiska ljus som flödar in genom fönstrens gamla bubbliga glas! Det finns inget vackrare än gamla fönster, de gör verkligen hela huset!

I morgon är det fredag och då kommer den tredje och sista delen i min hallinspirationstrilogi.

Ha en underbar torsdag alla härliga bloggvänner!
Kram Maria

10 kommentarer:

  1. Vilket underbart hem du har, Maria. Och vad fin hallen blev. Jag bara sitter här och gapar :) Det finns så många olika stilar och även om många gillar vitt har ändå alla sin egen personliga stil och prägel på sitt hem. Det är så roligt tycker jag och en massa inspiration får man genom bloggarna.

    Ha en fin torsdag. Hälsningar Josefin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig hall med fint ljusinsläpp, jättefint! Coolt med hattarna :-))) och vad smart med de tre kuddarna. Ha en skön helg! /Malin

    SvaraRadera
  3. Du milde, så vacker hall du har skapat!!
    Ser fram emot fler bilder imorgon - och håller med dig, det bruna gör verkligen sitt! Precis vad som behövdes ;))
    Ha en go torsdag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  4. Måste säga verkligen vackra fönsterrutor ni har i hallen/verandan! Antar att dom är orginal ...
    Super fint blir det!

    //Emelie

    SvaraRadera
  5. Hallen är så otroligt fin! Och fönstren är bara såå vackra!!
    Tycker det är så läckert med hattarna på väggen!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Men jösses å fint!! Vill göra om hemma nuuuuuuu!
    Superfint i er hall!! Kram!

    SvaraRadera
  7. I love the styling!

    Love
    Alma

    SvaraRadera
  8. Väldigt, väldigt fint:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Du är så duktig! Så otroligt fint.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken fin hall ni har! Jag gillar alla hattar. Mycket vackert.

    Allt gott

    Mari

    SvaraRadera