26 augusti 2011

Fri frakt hela helgen!


Entrén har fått sig en rejäl makeover.

Väggarna målades med den underbara färgen Matilda från Beckers.
Hallen hade tidigare vita väggar och på något sätt försvann de vackra vita snickerierna då det var för mycket vitt. Det grå ger en varm och lugn bas och det vita blir rent och skirt.
Golvet är några nyanser mörkare än väggarna och även här har det målats med nyansen Alfred.
Trappan målades med högblank snickerifärg.
Den gamla hatthyllan har jag köpt på auktion och den har fått behålla sin bruna träfärg. Länge funderade jag på att måla den svart eller vit, men nu tycker jag att det bruna blir så vackert mot det grå. Jag trodde aldrig att brunt skulle kunna gifta sig så bra tillsammans med grått, men här tycker jag att de kompletterar varandra perfekt.
Jag är väldigt svag för svarta högblanka ledstänger och var på väg att börja måla, men ångrade mig då jag ville få en lite lugnare miljö. Att få ett svart utropstecken genom hallen skulle bli för mycket mot den bruna hatthyllan.
Olivträdet står i en zinkkruka från Lilla Villa Vita

Här tog vi fram den gamla råsponten på väggen, som målades med golvfärg. Jag ville skapa en illusion av att golvet fortsätter upp på väggen.
Flera krokar på väggen till barnens alla kläder och väskor.
Korg Granit 


Alla dörrar och fönster är original anno 1909
Hallmöbel Indiska
Matta Åhléns

  
 Griffeltavla Lilla Villa Vita
Konstverk signerat S. Sandberg
Skohorn Åhléns
Hatthylla auktionsfynd

Jag önskar er alla en fantastisk god helg och jag vill tacka er alla för att ni kikar in här hos mig i Lilla Villa Vita och därför tänkte jag erbjda er alla
FRI FRAKT
i min butik hela helgen.
Erbjudandet gäller för de beställningar som läggs nu fram till söndag och på de varor som finns hemma.


Kram Maria


10 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt att bryta av med den underbara grå färgen. Vitt i all ära, men ibland är det mysigt med lite färg också.

    Så fint ni har i hallen. Beundrar ert hem!

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Tack för visningen! Verkligen vackert - från golv till tak. Du har blick för det här!

    Kom förbi ert hus av en slump för ett par veckor sedan (på väg till en fotbollsmatch) och höll på att köra av vägen så vackert det var :)

    Trevlig helg!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  3. Härlig färgskala i eran hall!! :) Gillar det skarpt!
    Varma hälsningar Kristina

    SvaraRadera
  4. OOooohh lalaaaa, så HIMLA fint har jag aldrig sett Maria. Men du kan du...så mysig,lugn och harmonisk atmosphär har du skapat.

    Hälsningar från Nådendal, Kirsi

    SvaraRadera
  5. I love your new entree.

    Have a nice weekend~
    Alma
    Holland

    SvaraRadera
  6. oj, vilken fin hall!!! Färgkombinationen är perfekt.
    Fin blogg!
    Hälsningar
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Vackert och harmoniskt med det grå!
    Har du tips på snygg skoförvaring så mottages detta tacksamt. För hur gör man med barnens (i mitt fall småkillarnas) alla skor? Gympaskor, regnstövlar fotbollsskor etc.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Det blev otroligt snyggt med den gråa färgen!
    Bryter så snyggt!
    Hallen ser underbar ut! :)

    Ha en fin helg!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Hallen har verkligen blivit fin, jag fick ju mig en liten glimt när jag var på din loppis för ett tag sedan..hjälp tiden går så fort så jag tappade nästan räkningen nu. Det var nog förra året..
    Snygga färger!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  10. Hej sitter och tittar på bilden men jag undrar vad är det för vit färg du har använt snälla återkom så fort du bara kan du kan oxå maila mig rosieandersson@yahoo.se

    Mvh Rosie

    SvaraRadera