30 augusti 2011

Höstblommor!

Fil de fer korg och stol från Lilla Villa Vita
Golvet är återvunnet tegel


Har funnit ett nytt användningsområde till min fil de fer papperskorg.
Nu får den agera ytterkruka till den vackra pressglasburken med de fagraste höstblommorna.
Gillar de här blommorna så oerhört mycket, av några få kvistar får man ett helt fång med blommor.
Nu är jag lite osäker på vad blomman heter, är det gullris?
Verkligen illa av en gammal biologifröken som jag, skäms Maria!
Ni kanske kan hjälpa mig?
Tack!
Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Alltid så inspirerande bilder! Älskar stolen!!
    Blomman heter Solidago :)

    Kramar Anja

    SvaraRadera
  2. Den korgen beställde jag av dej i helgen, faktiskt! Själv tänkte jag ställa mina mönsterpappersrullar i den ;)
    Blomman, kanske kallas gullris? Min svärmor kallar den för gullris. Googlade på gullris och då fick jag upp "kanadensiskt gullris", som såg ut sådär...
    Kram / Maria

    SvaraRadera