7 augusti 2012

Under äppelträdet!


God morgon alla goa bloggvänner!

I dag blir det några bilder från trädgården.
Så härligt när allt är skönt grönt mot vårt vita hus, en snygg sommarkombination med vitt och grönt.

I äppelträdet hänger pojkarnas lian, en "båttamp", som jag köpt hos närmaste båtaffär.


Längs husväggen står en gammal kyrkbänk från ett missionshus.
Bordet har jag köpt på loppis och byggt om.
Jag använde underredet och la nya grova golvplank till skiva och på det sättet kunde jag själv bestämma storleken på bordet.

Stolarna är en salig blandning av olika bryggarstolar.
Dessa har jag hittat i antikaffären i Olofström.

Ha en mysig tisdag!

Kram Maria

11 kommentarer:

  1. Härliga somliga bilder! Antikaffären i Olofström skriver du, menar du Olofström i Blekinge, i närheten av Svängsta typ? Mina föräldrar bor i Svängsta nämligen så jag har ju varit i Olofström, men det var länge sen nu. var hittar man denna antikaffär isf?
    Underbar trädgård ni har och ett vackert vitt hus!!
    ha en fin tisdag:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jo, visst är det Olofström i Blekinge.
      Mitt emot Volvo ligger en nerlagd möbelaffär och i dessa stora lokaler finns en antikaffär. Jag har hittat många godbitar där!

      Kram Maria

      Radera
  2. Vilken härlig sittgrupp, väldigt mysig med bänken!!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Precis ett sånt bord skulle jag vilja ha på min kommande altan :)

    Kram Catta

    SvaraRadera
  4. Jisses så fiiiiiint! Finurlig lösning! Har du fått in nåt nytt och spännande i butiken?
    Du har så mycket snyggt jämt- vill ha "alles tutti"!
    Kram, Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Judita!

      Jag väntar hem nyheter alldeles strax! Ska på Formex i nästa vecka och handplocka allt vackert till er!

      Kram

      Radera
    2. Spännande! Ska själv på Formex, torsdag o fredag- längtar efter lite inspiration!
      Kram

      Radera
  5. Ser helt underbart ut Maria i din trädgård!! Vilken bra idé med bordet, jag som letar efter ett långt och smalt köksbord kanske kan jag göra ett själv :-)) Tack för tipset!! Din bänk där mot husväggen har så vacker ljusblå färg, ser helt ljuvligt ut!!!

    Ja hos antikaren kan man hitta fynd, har också köpt en del liknande stolar där :-)
    Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  6. Så somrigt och härligt det ser ut!

    Kul med tips på antikaffärer! Speciellt när de ligger nästgårds och man aldrig varit där" ;-)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Sååå himla fint har ni det..:-)
    En dröm!

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  8. It all looks beautiful...a lovely quiet spot for lunch or to read a good book. Have a lovely week. Sharon :)

    SvaraRadera