22 augusti 2012

Måla grunden



Ett av sommarens "måsten" är nu avklarade.
I fjol målade vi hela huset och putsade om grunden och när hösten satte fart kom målningen av sig.
En sådan sak som går rätt snabbt när man väl gör det, men som man drar sig för.

Men nu känns det extra skönt att det är avklarat. Det gör ju så mycket för helheten.

Färgen blev mörkgrå,
 som en vacker brytning till allt det vita och naturstenen i singeln.

I går köpte jag härliga bollkryss på torget och satte i den gamla sockerlådan.
Så nu är det lite höst, det känns åtminstone så när höstblommorna dyker upp.

Och visst känns det även i luften?


Jag har samlat på mig mängder med dessa gröna flaskor med porslinskork, nu gjorde jag en samling av dem istället utmed husväggen. Som en enkel liten trädgårdsinstallation.
Lavendeln blommor ännu vackert, så lite sommar är det allt kvar...



Nu ska jag iväg på ett spännade stylingmöte, ska bli så roligt att låta kreativiteten vakna till liv igen, efter en slumrande sommar!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt med den mörkt grå färgen på grunden!
    Å vilka flaskor, väldigt fint där i lådan :)

    Ha en fin dag,
    kram C

    SvaraRadera
  2. Tipsar om din blogg på min företagsfacebook idag och ditt vackra hus.

    Kram Lotta

    SvaraRadera