29 augusti 2012

Höstsol!


Nu har äntligen den kyliga dimman lättat och den något blekare höstsolen kikar fram, härligt!

Jag går och fixar lite i min trädgård, har mängder med fallfrukt som ska tas om hand, gräset borde klippas och ogräset borde få sig en omgång. Men jag bestämde mig för att njuta av solen och allt det vackra runt omkring istället...

Ut med kuddarna och göra det lite höstfint i pergolan.


Att ta vad man haver...

Fallfrukten kan bli vackra stilleben i några dagar, innan den åker till trädgårdsavfallet.

Soffbordet har jag satt ihop av två äppellådor.


Innekudden med favoritelefanterna fick flytta ut idag!

Korgstol House doctor


När solen tittade fram behövdes inte koftan längre, men annars är morgnarna riktigt kyliga.



Fallfruktstilleben



Nyponen är på gång!

Jag önskar er alla fantastiska läsare en underbar onsdag!

Carpe diem!

Kram Maria

12 kommentarer:

  1. Så himla fina höstbilder du har fått till, underbart fint och mysigt!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, ser ju helt ljuvligt ut..

    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Förr använde man frukten till något annat....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut och det gör jag med, men min fallfrukt är inte riktigt mogen ännu, därav trädgårdsavfallet;)

      Radera
  4. Supermysigt!
    / Therese

    SvaraRadera
  5. Vilka sköna bilder :) Här var det vissa som fick skrapa is på bilrutorna igår morse, men idag är det riktig sol och värme, kan bli vad som helst nu. Höst eller sommar?

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint tyget på kudden med elefanterna var! Verkligen sött. Vart har du köpt kudden/tyget?

    Mvh Susanné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elefanttyget kommer från svenskt tenn.
      Just denna kudde är sydd av www.flowerfield.se

      Mvh Maria

      Radera
  7. Önskar dig det samma!!! Tack för underbara bilder.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  8. Nydelige stemningsbilder:-)
    Kristin

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt med trädgård! Jag saknar min så mycket..

    Ha det gott! /Sofia

    SvaraRadera