24 mars 2009

Roberts radio




Jag har gått och suktat efter denna radio hur länge som helst, men tyckt att det var på tok för mycket pengar, enbart för en liten radio! Jag nappade på tidningen Lantlivs erbjudande om 20% rabatt och beställde hem min guldklimp från Elsas hem. Och den är verkligen värd varenda krona. Jag har den på kökshyllan och jag njuter varje morgon då jag knäpper på radion och kan gå och gnola lite till radio P4 (tantvarning?) Det är en helt annan känsla än att ha stereon igång ute i vardagsrummet. Min man tyckte nog att jag var lite konstig som beställde en radio utan att ha lyssnat på ljudet, men den är ju sååå snygg! och ljudet är bra (det vet jag nu i efterhand...)


Jag vill passa på och tacka för alla fina kommentarer som ni lämnar, de värmer verkligen och jag blir så glad, tusen tack!


Kram Maria

24 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    vilket härligt skafferie, ett sådant har jag alltid önskat mig, men det blev inte så...
    Att ha en radio i köket är skönt det kan vara rogivande och sällskapligt på en och samma gång.
    Radion är riktigt läcker som en gammal klassiker, mysigt.
    Här i värmland har vi fått vinter igen. Fint men man vill ha vår och lite varmare.
    Våren visar sig nog mer i Skåne tror jag?
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig radio. Har aldrig sett på maken. Nytillverkar de dessa. Häftigt! Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. De är så coola! Hihi jag lyssnar också på p4 ibland må vara lite tantvarning men skönt att slippa reklam!! Ha en fortsatt bra vecka kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker radio, supermysig design! Det viktigaste är väl utseendet eftersom den ska stå framme!...eller, ja just ja ljudet.....= ).

    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!
    Tack själv för alla dina fina kommentarer:)

    Åh lyckliga du som har en Roberts Radio!!
    En sån skulle jag bra gärna vilja ha:)
    Snygg färg oxå!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Snygg radio, hoppas det är bra ljud i oxå.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    Radion är görcool! Såg att den fanns i blommigt tyg i Leilas tidning som kom i brevlådan idag. Tidningen var ganska trevlig och stilren, men gillar nog Lantliv och Drömhem och trädgård mer.
    Ha det bra!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. HEJ VILKEN FIN RADIO MARIA HOPPAS ATT ALLT ÄR BRA MÅMGA KRAMAR KB

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag blir grön av avundssjuka!! Har också önskat mig en sån radio...tack för att du visar en bild ovanfrån! Gjorde mig bara mer övertygad om att det är värt att spara till en sådan!:) Härligt skafferi har ni också..Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Jädran vilken snygg radio!! Det var ett bra köp : ) Den blir man glad av...sådant skall man omge sig med!

    Trevlig kävll,

    Anna

    SvaraRadera
  11. Wow, den är så häftig och så fint det blev tillsammans med det vackra fotografiet.

    Läste just inlägget nedan och jag tycker ni verkar ha ett helt underbart hus. Vilken lycka att få äga en sådan välbevarad sekelskiftespärla.

    Tack för din gulliga kommentar inne hos mig, blev så glad.

    Ha en fin fortsättning på veckan!

    Kram
    katarina

    SvaraRadera
  12. Kanonfin radio, riktigt retro!! Du har en så fin blogg du oxå!!:-) Ha en fin kväll, kram Sofia

    SvaraRadera
  13. ja jag har en vit radio oh gillar den jätte mycket ljudet är kanon med tanke på hur lite den är ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  14. Men vilken lycka att äga en sån!
    Såg det erbjudandet men den var för dyr för mig ändå..
    Så fiin!!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Oh, vilken läcker radio.
    Kul,kul.
    Ett mycket bra köp måste jag säga.
    Kram från Carina i Lilla vrån

    SvaraRadera
  16. Hej goa du! Kolla in hos mig så ser du varför jag har tid just nu!

    Ta det lugnt, måla hinner du med sen!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  17. Hej Maria, tack för dina rara ord hos mig, jag blir så glad .
    Din radio är så fin att det gör ont, jag vill oxå haaa, vilket bra köp.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  18. Åh ! Den radion är bara så fin , härligt retro ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  19. Den är bara såå fin! Tack för inspirationen! Kram susanne

    SvaraRadera
  20. en sån söt radio!!!
    såg bilden från er glasveranda, precis en sån som jag drömmer om :0) ska visa för min man för jag har tjatat länge om att bygga in vår uteveranda så...
    kram åsa

    SvaraRadera
  21. TACK goa du för din gulliga kommentar hos mig!!! Det värmer = )!!!

    Ja lärarjobbet är fullt med uppgifter, och det blir mer hela tiden, det är tufft och det är svårt att avgränsa sig när det handlar om barn. Jag har oxå tänkt göra något annat, kanske att jag uppfyller min dröm om en liten garagebod och får jobba med inredning, men då behövs lärarjobbet oxå.

    Sköt om dig!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  22. Vilken skönhet du har fått i köket! Den ser ut att passa väldigt bra in i ditt fina hus. Ditt skafferi såg ju också underbart ut. Själv skulle jag inte våga visa upp mitt... Kram Stina

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Men oj vilken fin radio - VILL HA! Ska genast ta reda på mer om denna radio. Den är sååå fin!
    Kram MARIA
    PS. Jag har en tävling på min blogg nu. Kika in om du vill. Ds

    SvaraRadera
  24. Tack för din goa kommentar hos mig! I din presentation av dig själv står det att du renoverar med kärlek och vit färg (hm, något sånt står det) och det stämmer himla bra på min möbel, där är det kärlek och med vit färg så passade den in. Nu kommer den nog att bli en favorit som får följa oss...= ).

    Ha en skön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera