13 mars 2009

Kök



Diskbänken är heltäckande med klassisk rundad bakkant. Den är specialbeställd exakt efter våra "snea" väggar. Det var nervöst då vi skulle sätta den på plats, tänk om vi, trots noggranna mätningar, mätt fel. Men den sitter som handen i handsken.


Kranen är en Tapwell Classic och den beställde vi enkelt genom hemvaruhuset.se. Både kranen och diskbänken är kära favoriter.

I skåpen ryms både microvågsugn och diskmaskin, skönt att slippa se dessa fula maskiner. Vi valde att inte ha kakel ovanför diskbänken utan satte istället dit "fuskpanel" från Panelskivan. Det var mycket smidigt att sätta upp och lätta att måla, och dessutom spricker det inte!


Jag önskar er alla en riktigt skön helg, vi ska mest tillbringa helgen inomhus då lillkillen drabbats av vattkoppor, Vi var bortbjudna på melodifestivalfest hos kära vänner och nu får vi än en gång ringa återbud för att barnen är sjuka. Vi har knappt träffat en kotte, sedan jul... Hur gör de som har riktigt många barn? då den ena smittar den andra. Jag är mer hemma för vård av barn än går till mitt jobb. Just nu känns det rätt hopplöst. Jag vill ha sol och värme så att alla baciller försvinner.
Kram Maria

21 kommentarer:

  1. Vilket trevligt och genom tänkt kök! Jag älskar den gammaldagsa stilen. Jag förstår hur du känner dig. Mina pojkar är det 18 månader emellan och vissa perioder var det hopplöst att boka middagar och andra träffar. Lugn den tiden är snart förbi. Den värsta stressen är ju att man tänker på jobbet, det gäller att fokusera på sin familj det andra ordnar sig. Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert kök! Fin och praktisk diskbänk och panelskivan är ju toppen.

    Linda :)

    SvaraRadera
  3. Gud så härlig kök ni har! Älskar blandaren...visst heter den så?
    Här är det samma,två sjuka barn -suck!
    Längtar efter vår och att alla baciller försvinner!
    ha en trevlig helg med familjen
    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  4. Tror att vi kan räknas till dem som har många barn :) Vi har 5.
    Jamen visst är det så att bacillerna går runt. Sen kan det vara dags för nästa vända om man har otur...
    Vi var också bortbjudna till vänner som har barn. Men 3 av våra är hängiga. Så vi e hemma vi me!
    Ha det bra i helgen

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kök och jag gillar glasveranden :) Kikar in igen...
    Ha en bra helg, Annika

    SvaraRadera
  6. jätte fint kök kan du skicka hit lite vattkoppor så mina får om dom inte redan haft det har ju bara typ haft en koppa så jag kan ej säga till hundra procent att dom har haft ha en trvlig helg kram jessica

    SvaraRadera
  7. det var oscar som smittade din son många kramar syrran

    SvaraRadera
  8. Hej Maria, Tack för din jättefina kommentar hos mig,. blir såå glad:)

    Vad fint erat kök är!! Gillar verkligen den där blandaren i gammal stil:)

    Vad skönt med panelspont som inte spricker, vi har pärlspont i matsalen som spruckit upp på jättemånga ställen, ser inte så kul ut.

    Hoppas barnen kryar på sig!
    Ha en fin lördag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Ta hand om din sjuka son, så han får lite mysig tid med sin mor.
    Nu har ett ljust fint gammaldags kök med fina detaljer. Vi håller på att sätta upp pärlspont i taket just nu. Ska bli skönt och vårstäda snart...
    Ha en skön helg!
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Tack för fina ord på min blogg , nu hittade jag din fina ! Du har ett otroligt vackert hem och blogg som jag jättegärna vill se mer av . Jag länkar och hoppas att det är ok !? Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  11. Åh vad fint du har i köket! Fina luckor, fin blandare (jättesnygg), fin diskbänk.... Ja supersnyggt! Visst är det jobbigt med sjuka barn. Men jag tror att det är i perioder. När de har varit sjuka mycket står de emot mer sen, jag brukar säga vartannat år/ termin. De ska ju ha mycket när de är små. Det är bara att försöka mysa.

    Ha en sköööön lördag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  12. Jag hittade din fina blogg via Biskopsgården. Hit kommer jag tillbaks.
    Hälsningar
    Charlotte H

    SvaraRadera
  13. Här hittade jag en fiin blogg! Är ny i bloggvärlden och spanar runt hos alla som har så fint hemma! Skriver om inredning o om vårt husbygge, snart flyttar vi in i ett funkishus som kommer bli i vitaste vitt:-)Kika gärna in! Ha en fin kväll, kram sofia

    SvaraRadera
  14. Så fint kök!! Den blandare är ju så fin!! Smart med "fusk" panel!!

    Tack för dina snälla ord hos mig!!
    Krya på er!! kram Johanna

    SvaraRadera
  15. Vilket superfint kök!
    Kranen har jag också spanat på till vårt kommade kök;-)

    Ha en fortsatt trevlig helg! kram Lena

    SvaraRadera
  16. Hej igen! Klart du får länka, jag blir superglad!:-)Hoppas ni snart blir friska, vet själv hur jobbigt det är när barnen ofta är sjuka. Men det blir bättre, jag lovar! Kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Oj, vilken fin blogg jag hittade! Helt underbara bilder! Jag har precis startat en blogg och jag är så auvudsjuk på alla som verkar hantera kameran som proffs... Vi bor i ett en 20-tals hus som vi renoverar så det är kul att träffa på liknande bloggar. Jag länkar gärna till dig om det går bra. Jag tittar in fler gånger! Kram Stina

    SvaraRadera
  18. Var har ni beställt er diskbänk?

    /Nyfiken

    SvaraRadera
  19. Hej,

    vilken fin blogg du har och ditt kök är underbart.Bra idé med panelskivan i stället för kakel. Är också på jakt efter en sådan där fin blandare. Nu ska jag kika lite mer på din fin blogg!

    Ha en skön Valborg! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  20. Hej, letar inspiration för vårt nya kök, vart hittade du dina skålhandtag? Annika

    SvaraRadera
  21. Hej! Googlade på diskbänksbilder, och hamnade här...:) Ska precis börja renovera köket och är i valet och kvalet ang. bakkantens vara eller icke vara på diskbänken, mycket pga kostnaden... Vart har ni beställt er diskbänk?
    Vi har valt precis samma Ikealuckor som er, och kommer även sätta upp panelskivan vid diskbänken, dra ut sockeln osv :) Väldigt fint kök, helt i min smak ;) Tack för titten! Åsa Blixt

    SvaraRadera