10 oktober 2013

Höst i trädgården!


Min tanke var att plocka upp all fallfrukt, innan gräsklipparen får göra sitt sista(?) jobb för säsongen.

Fram med räfsan från förrådet och då slår det mig hur vackert allt är och att jag vill föreviga detta på bild.

Så fram med bänk, kuddfodral och termos från butiken. 

Trädgårdsarbetet övergick snabbt till något helt annat...

Men så mycket roligare!






 Så nu är hösten i trädgården förevigad, likaså de färgglada kuddfodralen från Chhatwal & Jonsson.

Höstfärger på bästa sätt!

Nej, dags att ta tag i räfsan igen...

Kram Maria


12 kommentarer:

  1. Hihi känner igen mig där!
    Fantastiskt fina bilder!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka underbara höstbilder du bjuder på idag. Nu är det så att jag funderar på köpa dessa fantastiska kuddar med mörk botten i roströd/orange. Men funderar lite på vilken färg den egentligen har. Är det den mer orangea som på produktbilden eller den mörkare mer roströda som på din bild i din trädgård. Vore tacksam för svar.
    Önskar dig en riktigt trevlig torsdagskväll!
    Kram Nadia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nadia!

      Det där med färgåtergivelse kan vara lite knepigt ibland. Dels beror det lite på vilken skärm man har på datorn, inställningar osv.
      Jag skulle nog kunna säga att kuddfodralen är något dovare i färgen i verkligheten, inte fullt så skarp orange, som det återges på bilden. Givetvis har man öppet köp i 14 dagar, så det går bra att prova.

      Kram Maria

      Radera
  3. Ja piffa med kuddar låter verkligen betydligt roligare än räfsa;-)
    Verkligen fina bilder du fick till här...
    Kram Anna
    Ekenäsliv

    SvaraRadera
  4. Jättehärliga bilder och jag förstår att det var roligare att fota och styla. Kuddarna är så vackra så jag förstår att de är populära. Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga höstfärger!
    Jag förstår precis din prioritering istället för krattan ;-)
    Måste in i butiken igen och kolla, är supernöjd med min marmor skärbräda jag beställde...

    Önskar dig en fin helg vackra Maria!

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  6. Så fint så man får dåndimpen:) Önskar dig den allra finaste hösthelgen, kraaam <3

    SvaraRadera
  7. Oh vad snyggt du gjort! Hösten är verkligen vacker och färgerna underbara. Tack för fin inspiration! kram Victoria

    SvaraRadera