21 oktober 2013

Att nå sina mål!


Växjö Marathon 2013

Att bara anmäla sig var svårt nog
Att ladda inför loppet var jobbigt för själen.

Att springa en fröjd, som en fest för mig själv!


Mitt armband har funnits med mig dag som natt.
En påminnelse om mitt mål.
Att klara något man inte trodde var möjligt för ett år sedan.



Det största jag gjort för mig själv!

Att ladda hjärnan med positiva tankar och göra det för sin egen skull. 
Att springa 42195 meter för att man tycker det är kul att prova sina vingar.


Belöning efter 42195 meter runt den vackra Växjösjön!

Ett stort tack till alla som har trott på mig och stöttat mig, tack!

Och en särskild eloge till min lilla mamma som följde med mig som världens bästa coach!


Och till dig som drömmer, det är aldrig försent att börja. För ett år sedan sprang jag inte alls...




TACK!

20 kommentarer:

  1. Stort grattis till din fina prestation Maria!!! Så himla roligt, jag förstår känslan när man kommer i mål och har gjort det man inte trodde var möjligt.., underbart!
    Jag funderar och funderar över om jag vågar anmäla mig till en halvmara nästa år, lika roligt som det är att ha ett lopp att se fram emot lika jobbig kan pressen och prestationsångesten vara... kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Ann-Sofie!
      Det är klart att du ska anmäla dig, du kommer att klara det galant!
      Jag tror på dig!
      Stor kram Maria

      Radera
  2. Heja dig! Grymt bra gjort! Jag började själv springa för ett par månader sedan efter att alltid tycket att löpning var den absolut värsta träningsformen jag kunder tänka mig så jag är extra imponerad av din prestation. Jag är personligen ännu låååångt ifrån att ens fundera på ett maraton men jag har satt upp ett mål till nästa sommar och tränar för fullt för att nå dit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susie!
      Lycka till med din träning, det kommer gå kanon! Heja Heja dig!
      Kram Maria

      Radera
  3. Hejja hejja dig, är så grynmt imponerad av din bedrift, själv kommer jag nog aldrig bli en löpare men jag jobbar på med mina Pw's:)

    Största kramen till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia!
      Motion är så härligt, när man hittat vad som passar en bäst! Då blir det roligt och någonting man kan längta efter!
      Trevlig kväll!
      Kram Maria

      Radera
  4. Supergrattis till dig Maria, jag förstår verkligen att du är stolt över dig själv och med all rätt <3

    SvaraRadera
  5. Stort grattis! Visst är det härligt att ha drömmar, jobba för att de ska uppfyllas och sedan nå dem. Fantastisk känsla! Jag började springa i april och nådde mitt stora mål förra veckan. Att klara milen under 60min. Nu är det nya mål, nya lopp och nya utmaningar.
    Kram Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt det låter Fia! Stort grattis till dig
      Önskar dig all lycka till på vägen mot ditt nya mål!
      Kram Maria

      Radera
  6. WoW är verkligen så imponerad! Vet precis hur det känns, man blir så otroligt imponerad över sig själv! Något man blir alltför sällan. Gjorde mitt absolut första halvmara i år och det 1 1/2 år efter min sons födelse. Något jag ALDRIG trott jag någonsin skulle klara av. Jag tror att vi (de flesta av oss iaf) är för dåliga på att sätta upp tuffare mål (eller mål överhuvudtaget), det är ju sååå kul när man når dem! Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja! Heja! Heja Helena!
      Bra gjort! Mål är viktiga, men också att belöna sig själv när man når ända fram!
      Stort grattis till dig!

      Radera
  7. Wow! Vilken prestation, grattis!

    SvaraRadera
  8. Stort Grattis Maria!
    Kanonbra jobbat duktiga du..:-)

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Jag är sååå imponerad Maria!! Har du följt något speciellt löparprogram? Har du bara tränat löpning eller nåt annat också samtidigt? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Weronica!

      Jag har tränat löpning varvat med styrketräning, främst för att bygga upp viktiga muskler, såsom mage, rygg och ben.

      Kram Maria

      Radera