23 januari 2013

Vår nya soffa













Äntligen har det blivit dags för bilderna från vårt nygjorda tv-rum.

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen här inne, på sista tiden har jag inte kommit så bra överens med min kamera. 

Får väl ta och kika på en ny arbetskamrat inom kort, har ni några bra Canon tips?


Soffan är en klassiker från Ikeas sortiment, Karlstad. Klädseln heter Isunda grå.
Att det blev just den, beror främst på att klädseln går att ta av och tvätta. Ett krav som har stoppat många andra soffmodeller, men det viktigaste för vår familj, speciellt med en vovve, som ÄLSKAR soffan. Jag gillar även den klassiska raka modellen.

Än så länge är rummet mattlöst, har inte hittat det jag söker ännu, så tills dess är det lite kyligt på vårt gamla brädgolv. 

Tack för att ni kikar inom hos mig, det värmer så gott!


Kram Maria

11 kommentarer:

  1. Blev jättesnyggt! Håller med hur det än är så är det mest praktiskt med klädsel som går att tvätta. Speciellt med både barn och hundar.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Du har verkligen ett jättefint hem och så fin inredningsstil! Jag undrar vart du köpt pinnstolen du har vid soffbordet? Tacksam för svar. Med vänlig hälsning, Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna!

      Min pinnstol har hängt med ända sedan mitt flickrums dagar, får väl räknas som antik vid detta laget. Stolen nyproduceras fortfarande och heter Arka. Här i Kristianstad kan man köpa den på Percys design. Man kan även hitta den på auktion om man har tur.

      Lycka till!
      Maria

      Radera
  3. Dear Maria, I love the new grey sofa, very elegant. I feel the same, the sofa must be removable and easy to clean! I love how it all looks! Beautiful! Sharon

    SvaraRadera
  4. HerreJesus, du har det bara för snyggt!!

    SvaraRadera
  5. Sååå himlans fint ni har det..:))
    Vackra bilder i inlägget innan också..du kan du!

    Önskar dig en finfin dag
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Hej, så fint det blev med nya soffan. Tack för härlig inspiration!!

    Kram från Anna

    SvaraRadera
  7. Så himla, himla fint. Det där med mattor är faktiskt sjukt svårt tycker jag, blir intressant att se vad du hittar på för fint. Kram L

    SvaraRadera
  8. Jättefin soffa, gillar både modeller och färgen. Att ta bort klädseln är toppen, det kan vi inte på vår soffa men den har lite smutstengrå färg, ja det måste vara praktiskt när man har hund i soffan, det har vi också :-) Matta har jag letat efter i över ett år nu, funderar på den stora tinek i kit färg men från fundering till köp verkar jag inte komma vidare:-))

    Ha en fin kväll! Kram Paula

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blev! Snygg färg på den soffan! Ha en fin fredag.

    SvaraRadera
  10. Så fint ni har det! Och jag ångrar inte en sekund att jag valde avtagbar klädsel när man har barn! Har en vit Ektorp från Ikea!
    Gillar soffbordet, var kommer det ifrån???
    Trevlig helg
    Sandra

    SvaraRadera