19 januari 2013

Ny vägg








Det där med att byta soffa blev lite större och så mycket mer, än jag först hade tänkt mig.

Ett tillfälle att piffa till det.

En av nyheterna blev denna nya installation av tavellister på väggen.
Ett roligt sätt att skapa stilleben och ändra lite efter humör.

Mina tavellister kommer från Jula och jag är mycket nöjd med dem, de är rejäla och i perfekt längd till mitt projekt. Ikea säljer även dessa lister, men i något längre längd.

Husen på översta hyllan och korset är min egen produktion och jag gillar verkligen det där med att fundera ut något och skapa på egen hand.

Den gröna flaskan med kvisten i är en idé från senaste numret av Residence, så galet enkelt, men som samtidigt lyfter inredningen på höjden.

Äldsta sonen fick i uppdrag att gå ner i vår lilla skog och hitta någon lämplig pinne på marken. Någon som är snygg, säger jag, varefter han skakar lätt på huvudet och sedan kommer hem med denna pinne.

Tack S!

I morgon hoppas jag få till en bra bild på vår nya soffa, soffan som gjorde att projektet blev lite mer, men ack så kul!

Kram Maria


13 kommentarer:

  1. superfint!!! Vill gärna veta hur du gjort husen för de var ju otroligt fina! Mvh Linda i Norrland

    SvaraRadera
  2. Husen var såååå fina ! vill också veta hur du gjorde!:)

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt!!

    SvaraRadera
  4. Jättefint, vilken perfekt "snygg" pinne!!! Bänken och kudden är ju helt underbart vackra! //kram maria

    SvaraRadera
  5. Hi Maria, the first thing I noticed was those lovely houses which you said you had made! They look beautiful a very lovely display! Perhaps you will do a DIY on how to make the houses? Have a lovely weekend! Sharon

    SvaraRadera
  6. Superfint! Vilken perfekt pinne S hittade!
    Väntar på en ljusslinga som ska få pryda min damejeanne!

    Kram.
    Malin

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fint det blev! Jag gillar verkligen dina hus! Bänken under är ju underbar också. Fantastiskt fin helhet helt enkelt!
    Med vänlig hälsning, Sofia

    SvaraRadera
  8. Förstår ditt soffprojekt! Har precis varit där själv, blir som du skriver både större och dyrare än man tänkt sig ;-)
    Titta gärna in på min sida...
    www.vitaestilo.se

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  9. Så snyggt! Känner igen det där när man byter en sak så för det med sig en massa annat ;)
    Spännande att se hur det blir med nya soffan, kram Suss

    SvaraRadera
  10. Vilka snygga hus du gjort! :) Gillar skarpt!
    Kram Mia

    SvaraRadera