10 januari 2013

My guide to NY



Äntligen har jag fått hem min litografi från ramaffären, det tog lite tid.
Men så är det ju när man inte ska välja standardramen som fanns hemma på lager...
Men, den som väntar på något gott!

Nu hänger den här på väggen och jag går förbi och småler lite fånigt, som jag har längtat!
Jag pekar på kartan och visar killarna alla ställen, vi besökt och var deras farbror P bor, men deras intresse är väl något svalare än mitt... 

Ramen jag beställde blev perfekt!

 Jag ville ha en tunn, smäcker, heltäckande svart ram.
För de som undrar har jag beställt min på Svenskt konstnärscentrum här i Kristianstad (ramen heter 036015). De har även en webshop, så det är möjligt att man även kan beställa den över nätet.

Det roliga var att det var flera "Guide to Manhattan" som stod där för avhämtning, så postern har verkligen fått stor genomslagskraft!

I dag skiner solen igen och vi har äntligen lämnat den mörka onsdagen bakom oss, så skönt!


Tack för att ni är så gulliga som tittat in här hos mig!



Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Jättefin tavla. Vilken storlek tog du?
    Tack för en fin Blogg.
    Hälsar Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!

      Jag tog den minsta storleken ca 40x70 cm. Jag har relativt små rum och då passar den mindre bäst här hos mig. Men hade jag haft stora rum, med större väggar hade jag nog satsat på den större;)

      Kram Maria

      Radera
  2. I love using maps as wall art, and I think your frames are perfect for your maps! Great style!
    Glad the sun is shining...Best wishes Sharon

    SvaraRadera
  3. Åhhh så fint de blev..:))
    Min står fortfarande och väntar på att ramas in..hmm nu måste jag ta tag i de känner ja!

    Önskar dig en fin dag rara du
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt! Jag har också en som ska ramas in. Hur bred är din ram?
    Tack för en fin blogg som har mycket snygga och inspirerande inlägg!
    mvh
    Sara O

    SvaraRadera
  5. Tjusig!!
    Förstår att du gillar den. Det är härligt med de små guldkornen.
    Jag gillar affären. Där shoppar jag mycket.
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  6. Så snygg!
    Får man fråga var man kan köpa planschen?
    Jag och min familj är precis hemkomna från en långsemester och sista anhalten var just New York. Skulle vara ett fint minne och himmla snyggt på väggen. I LOVE IT :) Vänliga hälsningar Cissi

    SvaraRadera