11 oktober 2012

Sommarens sista


Nu är det andra natten med frost här och hu så kallt det blir!

Lika överraskad varje gång att behöva leta fram vantar, mössor och vinterjackor.

Att skrapa rutor är inget jag har saknat, så istället för att sucka över dessa, tar vi cykeln istället, när killarna ska lämnas på skolan. 

Kallt men uppfriskande!


Nu på morgonen plockade jag in sommarens sista blomster.
Jag planterade en syrenhortensia i våras, och nu har den äntligen skänkt mig några små vita blommor.

Satte dem i min nya vas från Åhlèns. Egentligen var den nog en lykta, men jag knipsade bort upphängningen.

Nu lyser solen och jag hoppas att den ska värma oss idag!

Ha en underbar torsdag!

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Hi Maria, absolutely love these white flowers and the lovely vase. It's not quite cold enough here for gloves and hats yet, but it's raining steadily as I type this...happy week. Sharon x

    SvaraRadera
  2. Smart att göra en vas av lyktan. Så himla fint, jag älskar alla olika hortensior. Skrapa rutor är inget man längtar till precis, det är ju bara så tråkigt ... Nu har jag plockat fram mössar och vantar och långkallingar och så är det bara att följa med!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. En vacker dag blev det här i vårt hörn av Skåne :) Och en vacker bild visar du, som alltid. Kikar in titt som tätt och inspireras stort. Snart hoppas jag våra vägar korsas IRL som det heter :)

    Kram till dig & tack för fina hälsningen hos mig
    /Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hei og tusen takk for hilsning inne hos meg :D Sååå koselig :D!!
    Nå er det snart vinter...kjennes på temperaturen ....og sees på fargene ute....trist synes jeg...ikke noen vintermenneske...Liker sommer og sol så mye bedre ;)
    Nyt siste dagene
    klem Tove

    SvaraRadera