2 oktober 2012

Bruna nyanser



Vi kommer att få se mer och mer brunt i inredningen framöver och jag gillar det skarpt.

Det är en kulör som gör sig väldigt vacker ihop med grått.

När vi målade om i vår hall förra sommaren, lät jag hatthyllan behålla sin bruna originalfärg och det blev mycket bra ihop med de ljusgrå väggarna. Bilder från denna makeover kan ni hitta här.

Bilden här ovan kommer från Alvhem och jag gillar allt på bilden.
Så personligt och inbjudande när man blandar sina gamla favoriter tillsammans med nya stilrena linjer.

Gardinerna har de satt ända uppe i taket, vilket gör att man lurar ögat och rummet får en helt annan rymd.

Taklampan ovanför sängen blir ett vackert blickfång och lättar upp de annars ganska dova färgerna.


I kväll blir det silversmideskurs och jag hoppas verkligen att kvällens timmar, ska göra att jag kommer en liten bit längre på mitt lilla armband.....

Kram Maria


4 kommentarer:

  1. Verkligen snygga nyanser ihop;) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du jobbade på bra! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt så. Älskar dessa färger ihop. Har mycket av dem i min inredning och det känns lugnt och harmoniskt.
    Ha det fint! Kram, J

    SvaraRadera
  4. Hi Maria, I love your room, it's so airy and light and I do love that you've left some of the pieces of furniture in their original brown state...it gives the whole room balance. Have a great weekend! Sharon

    SvaraRadera