22 februari 2012

Lite badrum


Har samlat lite inspirationsbilder till vårt projekt.

Ovanstående bild kommer från Kvänum och jag är så förtjust i deras kommod med underlimmad porslinsvask, med marmorskiva.
Tycker det blir så vackert med den lilla hyllan ovanför.

Jag är i behov av en platsbyggd kommod, då det inte är många vinklar som är raka i vårt gamla hus.



Kommoden ska stå rakt under vårt fönster precis som detta lilla handfat är på bilden som jag fann via Pinterest.

Jag var länge i valet och kvalet om det skulle passa med ett tvättställ under fönstret, då det blir lite svårt med spegel, men jag ska nog finna någon liten lösning på det med;)



En kakelugn blir det inte, men väl en duschhörna som på bilden ovan.
Jag kommer att satsa på en helkaklad dusch med liknande kakel som på bilden.
Istället för duschdraperi kommer jag nog att satsa på en glasdörr.
Utsidan av duschväggen kommer att gå i pärlspont, då resten av väggarna även kommer att få denna väggbeklädnad. Vi har dock inga fullhöjdsväggar, då snedtaket gör sig påmint.



I denna bild blev jag så förälskad i det vackra bordet i en snygg grå nyans.
Jag har ett liknande bord i källaren, som jag fått av mina kära grannar.
Nu ska det då äntligen få lite färg och kanske göra sällskap med en snygg tyllhimmel ovanför badkaret. 

Jag vet att det inte skulle vara så praktiskt, men vad härligt att ligga i ett varmt bad, fullt med väldoftande oljor och bubblor och mysa sig bort med en vacker "himmel" som sveper in en.

Detta var en liten planering, nu ska jag bara bestämma det där finliret, blandare, wc stol, duschblandare, eller ja, allt övrigt förresten...

Ha en underbar dag!

Kram Maria

10 kommentarer:

  1. Ojojoj!!! Vilka härliga inspirationsbilder:))

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Underbara badrumsbilder ! Ska bli jättekul att följa ditt badrumsprojekt ! :D
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Så kul att göra ordning badrummet! Underbara bilder, särskilt den sista:)
    Ha en bra dag!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Åååååå vilka underbara bilder på badrum!!!Men va svårt att välja på så fina !!!Ha en fortsatt mysig Onsdag!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  5. Såå mycket fin inspiration!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ååh så mycket fint!! Ljuvliga badrum :)

    Ja. va roligt att du tyckte det blev fint. Du har ju såååå mycket fint i din butik! Kul att du har fått påfyllning jag har tipsat massor med vänner som blev urförtjusta i kuddarna.

    Ha det så fint.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  7. Ah, vilka inspirerande bilder.
    Finns så mycket fint till badrummet. Håller med dig ett bad med en massa mys, det är på topp det.
    Ha ett härligt slut på veckan och nu är upploppet mot helg i sikte.
    AC

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder! Kolla med en snickare vad det skulle kosta att platsbygga en kommod, det kanske är värt det. Annars kan du ju hitta en riktigt gammal kommod i ek och måla vit. Kanske en snickare kan komplettera den med hyllor Vid sidorna för att anpassa den till rummet. Så läckert att ha den framför fönstret. Man kan väl ha speglar på sidorna istället... Lova nu att vi får följa projektet :-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej
    Vill gärna tipsa dig om Qvesarums fina badrumsmöbler som vi är mkt nöjda med efter vår badrumsrenovering.De passar så bra till vårt vita kakel och till marmorgolvet.Nacka byggnadsvård har fina toalettstolar i Engelsk gammaldagsstil.
    Tack för en trevlig blogg som jag tittar in hos då och då.

    SvaraRadera