13 december 2014

Mysig luciamorgon


Mysig luciamorgon med en god kopp kaffe framför den sprakande brasan.
Något luciatåg har det dock inte blivit.
Killarna har blivit så stora att de inte lussar själva längre.
Saknar förskoletiden lite, med alla söta tomtenissar, tärnor och lucior.
Jag tände istället mitt lilla luciatåg och njöt av skönsång från tv.



Min lille Kofi, skulle kunna vara en liten "Stalledräng"

Nu ska jag ge mig ut i trädgården och plocka fram mitt julpynt ur förråden igen.
Då de varnade för den stora stormen igår, fick allt åka in. Som tur var blev ju inte stormen så farlig, men nu får jag ut och plocka fram granriset och slingorna igen.

Önskar er en fin Luciadag!

Kram Maria

1 kommentar:

  1. soooo süß ist ihre dekoration!!! danke für die schönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße von angie und einen schönen 3. advent

    SvaraRadera