29 november 2013

Adventsfix




Det blev en fredagstur till torget och blomsteraffären idag.
Några hyacintknoppar, granris och lite annat smått och gott fick följa med hem.

Här hemma går färgtonerna åt vitt, grått, blått och grönt i form av blommorna. Lite vintrig färgställning så här i adventstider. Det röda får komma in först framåt julafton.

I eftermiddag står smyckning av entrén på schemat och så hoppas jag få upp min belysning i trädet ute vid grinden.

Jag håller tummarna för att belysningen fortfarande är vid liv, lika spännande varje år när man plockar fram lådorna!

Önskar dig en riktigt fin fredag

Kram Maria

Glasskål till blockljus, Lilla Villa Vita, Hyacintvaser, Tine K, Lilla Villa Vita, Ljusstake guld, Svenskt tenn, Blå kudde, Chhatwal & Jonsson, Lilla Villa Vita, fåtölj Ikea

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad fint med hyacinterna i glasen! Köpte du dom så?
    hur vattnar man dom? Lyfter på löken? Eller man kanske inte vattnar hyacinter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!

      Jag köpte vanliga hyacinter, pillade bort lite av jorden och satte ner i vaserna. Funkar med vilka glas som helst. Just dessa kommer från Tine K från min webbutik. Jag brukar inte vattna hyacinter, de brukar bli så långa och gängliga då. De har mycket kraft i löken redan.
      Lycka till!

      Kram Maria

      Radera
  2. Så fint med hyacinter och det är så mysigt att pynta! Här är det rött från början... :)

    Kramar
    Petronella

    SvaraRadera