14 december 2011

Jag målar golv!


Idag fick jag ett infall, det är farligt att ha färg stående hemma!
Satt vi min dator och jobbade och sneglar på det stackars slitna köksgolvet.
Idag blev dagen då det lackade furugolvet fick gå i graven.
För tre år sedan la vi in detta trägolv, då det ursprungliga inte gick att rädda.
Vi ville ha ett tåligt golv i köket, som kunde tåla det mesta inklusive hundens små tassar.
Men, vad vi bedrog oss!! Lackade golv är inte tåliga, åtminstone inte mot repor.
Nu efter tre år var det hemskt fult och jag kommer aldrig mer att lacka ett golv.



Nu har det lackade golvet fått ett lager med denna färg, panelgrund från Beckers.
Det är samma färg som vi målade hallgolvet med och om man bara låter den torka länge (48 h) behöver man inte kvistlacka.
Därefter ska golvet få en grå kostym, ungefär som i hallen, men jag tror att det lutar åt lite ljusare nyans. Vi får väl se vad jag hittar på då jag stiger in i färgaffären.

Före.....

Jag är egentligen väldigt förtjust i trärena golv, men då ska de vara oljade eller såpade. Det är kanske inte det jag skulle förespråka i ett kök, så nu får det bli målat.

Jag hoppas att det har torkat någorlunda till ikväll, annars är jag kanske så illa tvungen att bjuda på hämtmat.... :)

Ha en underbar dag!

Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Spännande..:)

    Varmaste Kramarna Elin
    www.frokeniknopp.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. ooohhh!!! looks great ;-)
    greetings from switzerland, daniela

    SvaraRadera
  3. Super fint golvet blev och det kommer att bli kanon när det är klart ha en bra kväll kram jessica

    SvaraRadera
  4. Precis vad jag gjorde för ett tag sen golvet va såååå himla slitet så jag var bara tvungen att ta fram färg och pensel och gud vilken skillnad det blev!!!!Ditt blev jättebra!!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  5. Hejssan Maria,

    oj, det ska bli jättefint <3

    Hälsningar Kirsi från Nådendal

    SvaraRadera
  6. Mycket fint! Gillar vitt trägolv.

    //JOhanna

    SvaraRadera