19 december 2011

Granen är på plats!


Nu står den så äntligen där, detta underbara attribut som gör att julkänslan äntligen har infunnit sig.

Jag tycker det har varit svårt att finna den där riktiga julstämningen i år. Det måste vara vårt riktiga höstrusk som har gjort det.

Men så igår åkte vi till Östra Vram för att hugga vår egen gran. I år blev det ett något mindre träd. Jag har alltid varit någon form av optimist med att den där ståtliga granen i skogsbacken kommer att bli alldeles förträffliga hemma i vårt hus, men när den sedan kommer in, har den ju en effekt att breda ut sig i hela rummet. 

Så i år blev det modell mindre och vi blev så nöjda. Om man inte har så stora rum med mycket plats, är det bättre att satsa på en lite nättare granvariant.

Nu står den så grön och grann i stugan och jag blev så nöjd med den stora zinkkrukan från House doctor. Det krävdes dock lite övertalning från både make och barn, de tyckte att det var väl finast som det brukar vara, med den traditionella julgansfoten. Men jag blev så nöjd. Granen kom upp en bit och inuti ryms en rejäl spann, så att man inte behöver vattna så ofta.

Huset är nu färdigpyntat och det känns så härligt, äntligen känns det som lite jul!

Kofi hälsar med ett litet vov!

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har inte kommenterat förut men jag vill bara berätta att jag blev så nöjd med zink-krukan jag köpte hos dig i lördags! Granen är på plats och det blev så fint! Så tack snälla för att du hade din butik öppen!
    God jul!
    Hälsningar Emelie

    SvaraRadera
  2. Ohhh så fin gran ni fått tag på, precis lagom i storlek, och vad fint att sätta den i en tunna. Ieftermiddag ska jag iväg och köpa vår gran :-)) Hoppas jag hittar en lika fin som den du har.
    Sååå söt er lille Kofi, där han står och begrundar nya granen...fniss

    Fin julvecka önskar jag dig. Kraaam Paula


    Kraaam Paula

    SvaraRadera
  3. Granen är ju supervacker!!
    Och i zinktunnan ser den bara helt fanastisk ut!!!

    Vilken fin hund!!

    ha en fin julvecka
    Kramis Tina

    SvaraRadera