21 juni 2009

Välkommen in!


Välkommen in genom de nyrenoverade grindarna till Lilla villa vita! Tänkte visa lite bilder framöver från vår trädgård, som är under ständig förvandling. Då vi köpte huset för ett år sedan gick det knappt att komma fram i trädgården för alla övervuxna rosenbuskar. Husets tidigare ägare, var riktiga trädgårdsentusiaster och grönskan ska visst ha blivit publicerad i ett nummer av Sköna hem, men det var nog många år sedan... När vi tog över var rosenbuskarna högre än äppelträden! Huset låg verkligen och slumrade i sin törnrosasömn. Vi har många gamla rossorter som är väl värda att bevara, framförallt doftar de mer än "nya" rossorter.
Här syns vårt hus från gatan sett och singelgången är det senaste projektet. Kantstenen fanns där sedan tidigare, fast då låg där en smal gång av ölandssten, som vi har ersatt med traditionell natursingel.
Välkommen att följa Lilla villa vita från utsidan!
Kram Maria

20 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Attans vilket vackert hus ni har!! Jag är såå svag för sån där fin snickarglädje o charmiga verandor:)

    Grindarna är super de oxå!

    Ha en jättebra kommande vecka,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Åhhh så vackert! Sådär skulle jag hemskt gärna bo :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ååååhhhhh!!! Vilket fint vackert och ljuvligt hus ni har! Lyckliga ni!
    Jättefin bild! Måste vara ljuvligt nu på sommaren när allt står i blom...
    Kram Em

    SvaraRadera
  4. Men ooooj vilket fiiint hus ni har!! Grindarna likaså...såå charmigt!!:-) Må gott, kramis Sofia

    SvaraRadera
  5. Härliga grindar!
    Sådana man aldrig tröttnar på!!!
    Antar att du känner du nöjd och glad varje gång du går igenom dem! Det hade jag kännt!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Ja tack till mera trädgårdsbilder! Eftersom vi har en halvfärdig gård så suger jag i mig all inspiration jag hittar :)
    Fantastiskt fint hus ni har!!
    Ha en skön vecka, kram A-C

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert hus ni har. Det ska bli spännande att få se mer av det.

    Vilken otrolig skatt att få ta över en rosenträdgård!!!! Jag bara älskar rosor, men visst behöver de puts och ans.....

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Tack för svaret! att flytta fram sockeln är något jag också vill men har svårt att övertala min fru om saken då hon tror att man inte får plats med fötterna.

    vi vill verkligen bevara så mycket som det går och behålla stilen på huset och kommer ABSOLUT INTE sönder-renovera det som många andra gör MEN fönstrena är tyvärr verkligen inget att ha:( ska dock försöka återanvända hälften till ett växthus.

    SvaraRadera
  9. Underbart vackert!!! SÅ FIIIIINT!!!!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  10. Hej Maria,
    Tack själva för ett mycket trevligt besök, och det beröm jag får av dig i ditt inlägg hos mig gör mig alldeles varm inombords - tusen tack ! Jag har sedan starten av butiken för snart 2 1/2 år sedan haft förmånen att omge mig med fantastiskt trevliga kunder, men en del utmärker sig lite extra, som exempelvis du och din svägerska. Alla dessa trevliga möten, samtal och positiv feedback är en bonus som jag inte vågat drömma om när jag startade verksamheten ! Vilket underbart hus ni bor i och staketet som omgärdar tomten är pricken över i:et, det är så sant som det är sagt - detaljerna gör helheten.
    Det mest märkliga av allt är att jag för sådär en vecka sedan, av en ren slump, besökte din fina och inspirerande blogg (men får skämmas och erkänna att jag inte lämnade någon kommentar - lovar att bättra mig på den punkten).
    Önskar dig en fortsatt skön sommar och hoppas att vi snart ses igen.
    Varma kramar/Marita

    SvaraRadera
  11. Vilket vackert hus och trädgård ni har ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Har kikat runt i din fina blogg och konstaterar förvånat att vi har många möbler som är likadana :-) Bla kommoden i hallen, barnstolen, vita runda bordet. Lite komiskt!

    SvaraRadera
  13. Hej Maria!
    Nu är jag inne och tittar på din fantastiska blogg. Min man skäms... kan bero på att han glömt lämna tillbaka ljusvekestycket han lånat. Kommer snarast... kram Anna

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Vilket vackert hus ni har. Ser fram emot att få följa Lilla villa vita på utsidan.
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  15. Ert hus är verkligen vackert! Det är en underbar känsla att ha funnit sitt drömhus...

    Hoppas ni får en skön helg! Här skiner solen och förkylningen börjar ge med sig - äntligen!

    Kram M

    SvaraRadera
  16. Jag har precis läst ett av dina tidigare inlägg för min man. Det när ni var till sopstationen och fyndade kyrkbänkar. Min man undrar hur vi kvinnor kan vara så lika, men jag tror inte att ALLA kvinnor kan bli så glada av gamla saker. Men JAG känner precis igen glädjen.

    Tack för titten i din fina blogg!!

    /Sara

    SvaraRadera
  17. sitter och spånar på olika bloggar och kom fram till din...vilket hus!sitter bara och gapar så fint de är=) ha en fortsatt bra lördag/helena

    SvaraRadera
  18. En vackrare entré får man leta efter!!

    Kram C

    SvaraRadera
  19. Vilket otroligt vackert hus ni har! Vilket drömhus :) Ha en bra dag Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Herregud så vackert. Helt sagolikt måste jag skriva:-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera