29 augusti 2014

Fredagsblomman



Jag borde egentligen ha begett mig till plantskolan för att fixa lite fina höstblommor till trädgårdens krukor och urnor. Lite Ljung och krysantemum, som jag är så förtjust i.
Men tiden har liksom inte funnits där...

Så när trädgården erbjuder vackra Kärleksörts blommor, får de hoppa in till krukorna istället.

Kärleksörten har verkligen vuxit sig kraftig i sommar. Så jag klippte till en härlig bukett och satte i en glasvas inuti zinkkrukan. Det bästa med kärleksörten är att när den stått ett tag i vasen, utvecklas små trådar/rötter och vips kan jag plantera ut den på ett nytt ställe i trädgården. Till nästa sommar har jag fått dubbelt upp med kärleksört.

Fint det!

Hoppas er fredag blir fin!

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Men så fint med kärleksört!! Då är det höst för mig... Har några i min trädgård som har börjat fått den röda färgen nu.
    UNderbart!!! :) Hoppas du får en fin fortsatt helg. Kram

    SvaraRadera