2 februari 2010

Vårtankar!


I dag sprack faktiskt solen fram en liten stund och strålarna silade så fint in igenom fönstren.
Verandadörren åkte upp på glänt en liten liten stund. Jag älskar när vårvärmen gör sitt intåg och man kan glänta på dörren ut till den annars så kalla verandan igen. Missförstå mig inte nu, för vi har verkligen inte vår här ännu. Stormen viner utanför fönstret och jag hörde på radion att vi inte har haft en så kall vinter sedan 1987.
Inne i Lilla villa vita andas det dock lite vår. Jag har idag haft lokaltidningen på plats för att göra ett "hemma hos repotage" till deras nya fräscha bilaga "K2" och inför besöket har jag försökt piffa till det lite extra med våriga blommor! På eftermiddagen har det varit en vårig dukning a´la Bitte Forsberg och Anders Norsell på mitt matbord! Och jag har varit i färgaffären och inhandlat vårfärgen nummer 1, mintgrön! Så nog ska våren gör sitt intågande och kanske inte än på ett tag, men den kommer, det lovar jag!
I morgon ska jag på två spännande möten, jag är nu egen företagare och det känns stort vill jag lova! Berättar mer i veckan!
Kram på er alla ute i vårt avlånga, kalla och snöiga land!
Maria

9 kommentarer:

  1. Vad roligt med alla tidningsartiklar och journalister som besöker dig. Roligt att vi får läsa om det!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att göra vårfint med blommor och lite färg. Kul att följa dig och ditt företag, det ger inspiration till oss som ännu inte vågat eller haft möjlighet att ta steget att starta eget. Ha en skön kväll!//Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det lyder SÅ spændende med det HELE!! Gid jeg kunne få din lokalavis her i Danmark...måske kan du lokkes til at vise lidt her på bloggen? jeg kigger jo forbi hver dag nu :-)

    Kh Katinka

    SvaraRadera
  4. Spännande allt låter! Okej, då får vi veta mer sen då! =)
    Jisses, vad snö vi har här nu! Ni också va?!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad roligt!
    Mycket spännande på gång!

    Mintgrönt...det lät lockande och vårigt!

    Lycka till med alla projekt!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Åh så mycket roligt och spännande du har omkring dig just nu! Så glad för din skull!

    Ha det bra!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  7. Va glad jag är att jag hittade hit! Såå fin blogg du har!
    ...lääängtar oxå efter våren:-)
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Det låter som att du har en spännande tid framför dig...
    Jag har bestämt mig att njuta av snön så länge som det varar, det är ju inget iv är direkt bortskämda med... Våren längtar jag också efter men den får komma när den kommer.

    Ha det gott! Emelie

    SvaraRadera
  9. RIktig pent! :) ahh, vår......... ha en god dag!

    mvh
    masy

    SvaraRadera