19 september 2014

Lilla Villa Vita flyttar in!


Under veckan som gått har jag ägnat mig åt att inreda en av det kommunala bostadsbolaget, AB Kristianstadsbyggen, lägenheter.

Här ovan är en del av uterummet.
Fåtöljer Artwood, kudde Chhatwal & Jonsson, fat Tine K - Lilla Villa Vita

Det söta lilla brickbordet kommer från Rusta, 99 kr, känns som ett riktigt fynd!


Ljusstakar, Star - Lilla Villa Vita


Howardsoffan kommer från Trendrum, ett företag, från Kristianstad, som har varit en av mina samarbetspartners i detta stylingprojekt. 

Trendrum säljer oerhört snygga och stilrena möbler, till bra priser via nätet. Besök dem gärna här

Soffan skulle kunna flytta hem till mig direkt efter visningen...

Kuddfodral i höstens färger från Chhatwal & Jonsson


Höstens Hortensia tillsammans med Ljuskuben från House doctor.


Blev lite förtjust i denna svävande lampa. En lampa som ringlar upp från golvet och fästs med ett häftstift i taket.
 Lampan kommer från Trendrum


Sovrum i grå toner


Sänggavel, säng, lampor och sängbord från Trendrum

Här valde vi att sätta en sänggavel som är 180 cm bred till en säng som är 160 cm bred. 

 Ett bra tips om man vill trolla med ytan. Den lite bredare sänggaveln fyller upp, utan att den känns för stor.
Sänggaveln finns i en mängd olika tyger och utföranden. Jag valde en slät i en lite mörkare grå nyans, som skulle gå fint ihop till de grå sängkläderna.

Sängkläder och kuddar från Chhatwal & Jonsson, Lilla Villa Vita


Tavla House doctor
Ljusstake Tine K Home
Lampa Trendrum
Sängkläder Chhatwal & Jonsson, Lilla Villa Vita



I ett litet hörn av sovrummet fick det antika sminkbordet flytta in.
Spegel House doctor



Badrum



Underbara ljus från Enjoy Candles.
Man kan verkligen bara älska dessa ljus.

Jag lovar att visa dem mer framöver på bloggen.



KÖK


Grå toner även här


Klaffbord, pinnsoffa och pinnstolar från Trendrum
Kuddar Lilla Villa Vita




Charmigt klaffbord, Trendrum



Praktiska små sittdynor och lampa
Trendrum



Uppdraget avslutas med att inreda ett förråd.


Jag avslutar min arbetsvecka med att känna mig nöjd och framförallt tacksam för att jag fått detta uppdrag.

Jag har under veckans gång snirklat mig fram på en av Peabs byggarbetsplatser, iförd, hjälm, skyddsväst och riktiga arbetskängor, tillhör inte direkt min vanliga outfit...

Att sitta och pyssla med små Lavendelkvistar, samtidigt som "gubbarna" utanför kör tunga maskiner känns verkligen kontrastfullt.

I morgon lördag är det dags för visning, kom gärna och besök mig!

Jag är på plats mellan kl 10-12 på Frans G Bengtssons väg 5-7.
Visningen pågår fram till kl 14, men även på tisdag mellan 17-19.



Varmt välkomna!




Ett stort tack till ABK, Peab :)
men framförallt till Trendrum för det goda samarbetet!

Kram Maria


4 kommentarer:

  1. Fin styling! Inspirerande!
    Kram,
    Mittlifjennyaberg.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Hvor har du stylet det fint :-)
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, så fantastiskt fin lägenheten blev! Färgerna, detaljerna och hela stylingen känns vilsam men ändå modern och rätt, ett superjobb! Vad roligt att se ljusen fladdra förbi och jag hoppas att du är lika nöjd med dem som du skrev :-) Vi hörs när du hunnit landa efter förra veckan, Sophie/Enjoy Candles

    SvaraRadera