8 april 2014

Det grönskas...


Det grönskas så smått i skog och mark.
Hemma på trädgårdsgången har jag fyllt en gammal metallkruka med lökväxter. 
Små minipåskliljor och lite murgröna för utomhusbruk, som (förhoppningsvis) kommer stå grön hela säsongen ut.

Metallkorgen har jag hittat på auktion.



Syrenhäcken jag planterade i fjol verkar ha överlevt vintern, roligt!
Nu dröjer det inte länge förrän knopparna brister ut!

I dag har jag varit med min lille hund hos veterinären.
Han har fått ett elakt sår på halsen, som inte har velat läka ordentligt.
Han fick bästa behandlingen, men ligger här nu helt omtöcknad efter lugnande sprutor, stackarn!



Mitt hjärta blöder när jag ser honom.
Nu hoppas vi att dundermedicinen ska hjälpa!

Vill samtidigt dela med mig av ett litet hundtips. 
Att sätta på en sk plastkrage hjälper inte alla gånger om t.ex hunden kliar upp ett sår, som sitter bakom kragen.

Jag satte på honom min sportbh och en barnstrumpa på tassen. Funkade kanon. Såret klias på så sätt inte upp. Man kan lägga lite hushållspapper innanför toppen, som lätt går att byta, om såret vätskas. Ett supertips!

Önskar dig en finfin tisdag!

Kram Maria

2 kommentarer: