20 november 2011

Julefrid - fred!

Kuddfodral och änglavingar Lilla Villa Vita

Det har flyttat in en ny liten charmig kudde till Lilla Villa Vita.
Gillar verkligen den mysiga färgen och flörten med bohemian chic i form av fredsmärket.
Just nu flyttas kudden runt till olika platser i huset, tycker att den passar precis överallt, så jag har lite svårt för att bestämma mig.

En annan favorit är den lilla minigranen. Blev så överförtjust när jag hittade den hos Mats-Olas blommor här i stan. Tidigare har jag letat efter små dikesgranar, men den här är ju bara så ursöt med sina fina proportioner och tät grönska.

Björkkrukan kommer från Granit. Hittade så mycker fint när jag och svägerskan var i Lund.
Bla dessa pampiga gilleljus, jag har inte sett så stora tidigare och de kommer att passa perfekt i vår nya adventssljusstake som vi får inviga nästa helg.


     
 Ljusstake och horn Lilla Villa Vita, ljus Granit

Jag har letat i många år efter en ny passande ljusstake och blev så glad då jag sprang på denna.
Gillar att den rustika zinken möter lite klassisk stil, med de små runda fötterna och brickeffekten, där man kan pynta lite efter humör. Till denna tog jag bara en enkel kvist av lärk, men skulle även kunna tänka mig att fylla "brickan" med vackra nötter eller små röda äpplen.

Jag önskar alla goa läsare, som så troget tittar inom till mig, en riktigt skön och avkopplande söndag!

Kram Maria

Psst! Ni missar väl inte att Lilla Villa Vita firar adventslördag i lusthuset nästa lördag (26/11)
 mellan kl 12-16?

Mitt showroom är öppet och ni är hjärtligt välkomna att besöka webbutiken i "real life".

3 kommentarer:

  1. Sikke nogle gode billeder! Meget inspirerende :)

    Kig iøvrigt forbi min blog, hvor jeg lige nu har en giveaway(værdi: 625dkr.) med rigtig gode vinderchancer :)
    http://summerfieldhome.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Halkade in här av en slump, då jag läste ett gammalt nummer av Lantliv och fick för mig att kolla upp månadens blogg.
    JÄttefin blogg och jag kommer att komma tillbaka.
    Hälsningar
    Jannike

    SvaraRadera
  3. herlig blogg du har :) og nydligt hjem!
    Vi har en utfordring gående hos oss: vis oss din adventsstake, tør du ? :)
    Du er hjertleg velkommen innom vår blogg!
    Henriette

    SvaraRadera