16 juni 2010

Plank




Vår lilla byggarbetsplats i ena hörnan av vår trädgård, börjar så sakteliga anta formen mot något ska bli lusthus med tillhörande förråd.
Bakom "lusthuset" har vi nu uppfört detta plank i gammeldags stil. Jag är så nöjd med modellen. Jag var med pojkarna på stadens bibliotek och fann bilder på denna underbara plankvariant och jag föll som en fura. Jag har länge gått och funderat och skissat på olika varianter, som skulle kunna passa till vårt hus med tillhörande staket och fann denna variant, som jag blev så förtjust i. Visst blir man glad när allt faller på plats?

Nu återstår lite spackel, fler lager linoljefärg och framför allt tid till att njuta av allt vackert!

Ta hand om er och njut av dagarna som går, denna dagen finns bara idag...

Soliga hälsningar från Maria

3 kommentarer:

  1. Mycket vackert! Ni är sååå duktiga! Fredde kan spackla på lördag, då golfen uteblir.......

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint Maria! Passar perfekt:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vi behöver se över vår policy för staket, murar och plank.
    Jag har kikat runt mycket på nätet mellan olika sidor och fastnade lite för dina två fina bilder på ovanstående vita plank.

    Tror ni att det skulle kunna finnas någon möjlighet att vi använder oss av inspirationsbilderna i kommunens policy? Ditt namn kommer givetvis att nämnas.

    Hör gärna av dig snarast om du är intresserad
    stark@engelholm.se

    /Veronica K

    SvaraRadera