26 mars 2010

Signalflaggor a´la New England

Signalflaggorna har äntligen landat i Lilla Villa Vita. I sommar ska de få hänga på svaj i lång rad mellan äppelträden. Tills dess hänger de på glasverandans vägg, som fullkomligt badar i vårsol.
Flaggspelet får en att längta efter att båtarna ska få komma i sitt rätta element igen, ljumma vindar och varma klippor. Nu bor jag dessvärre inte vid havet längre, men försöker så ofta det går att följa med mina föräldrar och syskon ut till Sölvesborgs "lilla skärgård".
Nu ska jag lägga sommardrömmarna åt sidan och ägna mig åt lite påskpynt istället. Äldsta sonen har frågat hela veckan efter att få pynta och i eftermiddag är det dags att ta fram lilla lådan.
För de som önskar se fler signalflaggor finns de nu i min lilla butik, klicka här för att stiga in!

4 kommentarer:

  1. Hi,Lilla:)
    I like your blog, its style and lovely pictures.Nice photo.
    Spring greetings from me...

    SvaraRadera
  2. jättefina flaggor...
    funderar på ett par till stora A:s rum kanske...


    ha en fin helg!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Här ska det också påsk-pyntas idag. Maken har hämtat hem björkris, forsythia och vide och i eftermiddag blir det fram med allt påskpyntet.

    Ha en solig och fin helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Så fint! Og flott med nettbutikken!!

    SvaraRadera