6 januari 2010

Jämtland







Är tillbaka från en underbar semester uppe i de Jämtländska skogarna, närmre bestämt ifrån Lomåsen, utanför Hammerdal i Strömsunds kommun. Det är en mardröm att åka de 120 milen från Skåne till Jämtland med två små barn och hund, men väl på plats är det så vackert så det nästan gör ont i själen. Jag har nog inte funnit någon plats som är så avkopplande för min själ. Huset ägs av mina föräldrar och ligger långt långt ut i skogen. Tystnaden är öronbedövande, ja, det är så tyst så det nästan gör ont i öronen!
Vårt avlånga land är verkligen fantastiskt vackert och omväxlande och på min resa genom Sverige tänkte jag på alla goa och kära bloggvänner som jag har "kört förbi". Tänk om man kunde stannat och fått ta del av alla härliga loppisställen längs vägen. Jag tittade drömskt på vissa skyltar , men min man skakade bestämt på huvudet.
Nu är vi hemma igen och faktum är, trots allt vackert och mysigt, borta bra men hemma bäst!
Kram på er alla goa vänner!
Maria

1 kommentar:

  1. Underbart vackert!

    Det där med att skaka på huvudet känner man ju igen!=)) De bara "blåser" på!
    Skönt att allt gått bra med resan!

    Kram Camilla

    SvaraRadera