25 januari 2009

Auktion!


Då har snart hela helgen passerat igen, tiden går alldeles för fort när man har trevligt. Och trevligt har det varit. Söndagar är många gånger lika med auktion. Jag brukar kika inom på visningen för att se om det finns några guldklimpar där. Oftast lägger jag ett bud och får vänta, med is i magen, till efter auktionen, eller i värsta fall, dagen efter, om jag vunnit budet. Auktioner kan ju i vissa fall ta rätt lång tid och många gånger är det man är intressserad av alltid i slutet av auktionen. Men idag var det annorlunda, precis innanför dörren stod mitt fynd som bara väntade på att få flytta hem till oss i Lilla villa vita. Och eftersom det stod precis i början av "auktionsrundan", kunde jag vänta tills auktionen började. Med klappande hjärta och fjärilar i magen (!!!) vann jag budgivningen. I morgon, när ljuset är bättre ska jag fotografera och visa er mitt fynd. Fram tills dess får ni hålla tilll godo med en vacker detalj från sonens rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar