7 april 2013

Mattan på plats




Mattan till vår nya soffa är nu på plats.
Det blev en Korsberga från Em möbler.

Skön att vila ögonen på, men framförallt mjukar den upp rummet, mot det vitmålade trägolvet.

Dock slog det mig direkt när jag rullade ut den, att svarta mattor i ull är kanske inte det mest praktiska med hund och barn. Nu har vi dock välsignats med en hundras som inte fäller, men likväl dras det ju in en del smuts, som syns direkt mot den svarta mattan.

Så, de där träffarna med herr dammsugarna har blivit lite mer frekventa på sistone...




Önskar en en skön söndag.

Jag hade tänkt åka till plantskolan idag, men här blåser det och är rätt kallt, så det kändes inte lika inbjudande längre att plantera penseér och göra vårfint i trädgården.

Kram Maria


12 kommentarer:

  1. Det blev jättefint! Jag har köpt plastmattor på Ikea som jag ska ha under sittgruppen nere på bron. Hade köpt penséer också och tänkte göra fint där ute men va sjutton ... Kallt är det och blåser och nu snöar det igen. Inget lockande att göra vår där ute, tar det en annan dag ...

    Kram,
    Jenny

    Ps. Vi har två katter som börjat fälla som sjutton nu, det är hår precis överallt!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin matta !!!! hittar den dock inte på em möblers hemsida !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ringa till dem och beställa den. Affären i Hässleholm tog gärna hem fler om det var några som önskade.

      Vänligen Maria

      Radera
  3. Hej,
    Wow!! Verkligen supersnygg!!! Gillar tokmycket. Kul att också se stolen...har en sådan på landet som jag håller på och fixar till, den är röd!

    Hälsningar monica

    SvaraRadera
  4. Det blev jättefint och som du säger då bryter den fint av mot det vitmålade golvet. Jag har också en ullig matta som suger upp allt. Det blir dammsugaren ;) ofta. Kram

    SvaraRadera
  5. Fin ny matta du införskaffat, passar jättefin där hos dig :-) Tänkte också köpa penseér idag men det blev så kallt och tom haglade lite, så jag tar det en annan dag när solen skiner istället :-))

    Ha en fin söndagkväll! Kram Paula

    SvaraRadera
  6. Snygg matta och en så KUL hundplats:))/Maria

    SvaraRadera
  7. Supersnygg matta!
    Ibland kan det vara värt det extra besväret när det är så fint:)

    SvaraRadera
  8. Åh så fin matta! Vad kostar den?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!

      Vad roligt att du gillade mattan. Den kostar 1295 kr i den stora storleken 160 x 230 cm.

      Vänligen Maria

      Radera
  9. Hej! Tack för tipset, jag har beställt storleken mindre och den kostade 999:-. Jättenöjd och ser fram emot att hämta den. Det blir till sonens rum det med, kommer passa perfekt. Han är ordningssam så jag hoppas det blir lagom dammsugning ;-). Kram Malin, vackra Valje.

    SvaraRadera
  10. Super fin matta!
    Måste bara fråga var ditt fina vardagsrumsbord kommer ifrån?
    /M

    SvaraRadera