14 juni 2012

Ännu en skola...


Vet inte riktigt vad det är med dessa gamla skolbyggnader, men de har verkligen en dragningskraft på den gamla skolfröken, Maria Sandberg.

Men rymden, ljuset, fönstren detaljerna...


I dagens morgontidning såg jag en liten,liten bild på ett hus med potential och ringde tom till mäklaren innan det hunnit ut på Hemnet. Skumt för att vara mig, men jag var så sugen på fler bilder.




"Galet", men kan bli fantastiskt vackert!

Tänk er denna hörna, som gjord för en underbar uteplats.



Ja, nu har jag stillat mitt skolbegär för ett tag, men är du sugen på ett hus med grym potential finns det här.

Nu ska jag däremot ta adjö av en annan skola.
Yngsta sonen ska säga hejdå till sin förskola för gott och nu väntar avslutning med sång och fika i gröngräset.

Kram Maria

16 kommentarer:

  1. Wow vilken byggnad! Var ligger denna skönhet någonstans??

    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!

    Visst är det en vacker byggnad, den ligger i Bjärlöv , utanför Kristianstad.

    SvaraRadera
  3. japp, en gammal skola hade jag inte tackat nej till!

    / Therese

    SvaraRadera
  4. Den där gamla skolan var verkligen mumma och vilket pris.
    Man blir grön av habegär...
    Kicki

    SvaraRadera
  5. Vilken slumrande och vacker gammal tegelbyggnad. Håller med, vilken hörna!

    SvaraRadera
  6. Jag har studerat till event manager och ser stora möjligheter för en eventlokal! Underbart!

    SvaraRadera
  7. Låter som du hann vara lärare ett halvt liv innan du började med "viktigare"?!?!? saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget är och kan aldrig vara viktigare än våra barn.

      Radera
  8. Ohhh så fint, vilka fönster, ytan och alla detaljer. Det kan ju bli hur fint som helst!! Man kan helt klart se potentialen av att göra om denna gamla skola till en vacker bostad, nästan så jag blir sugen på att flytta till K-stad :-)) Tänk vilket äventyr att ta sig an ett sådant projekt!!

    Vad fin er pergola blev, underbara bilder Maria!!! Supercharmigt med gatsten och cementplattorna. Du har så god smak, älskar att kika in här hos dig och få inspiration.
    Ha nu en finfin söndag!! Kramen Paula

    SvaraRadera
  9. Vilken skola , tänk att få fixa till den . Jag får sådan inspiration av sådana bilder att jag nästan blir galen . Något för Ernst kanske ? Tack för bilder utöver det vanliga ... Kram farmorannasarv

    SvaraRadera
  10. Ja, den där skolan har verkligen potential! Gillar Clarys förslag ovan om Ernst :) Det finns en hel del gamla skolor som läggs ut till försäljning för en billig peng! Däremot kostar det ju en hel del i både tid och pengar att få dem i skick att bo i. Men drömma kan man ju göra ;)

    Kram Ester

    SvaraRadera
  11. Ja, den där skolan har verkligen potential! Gillar Clarys förslag ovan om Ernst :) Det finns en hel del gamla skolor som läggs ut till försäljning för en billig peng! Däremot kostar det ju en hel del i både tid och pengar att få dem i skick att bo i. Men drömma kan man ju göra ;)

    Kram Ester

    SvaraRadera
  12. Men gd vad vackert..Sagolikt verkligen, vilket ställe..Lycka till med ditt letande efter drömmhuset..Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Ligger detta i Kristianstad? Undrar om det är sålt nu, kan nämligen inte hitta det på hemnet :)

    SvaraRadera
  14. Det är sålt nu tror jag.. Vi var på visningen oxå. Kunde bli så fint men så mycket att göra!

    SvaraRadera